| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dimarts, 22 de maig de 2007
>

Nadal promet iniciar «les primeres obres per traslladar l'N-II» al Maresme

Adverteix, però, que l'actual carretera de la costa continuarà absorbint uns 10.000 vehicles cada dia

LLUÍS MARTÍNEZ. Mataró
A sis dies de les eleccions, el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, es va comprometre ahir a «iniciar els propers quatre anys les primeres obres per traslladar l'N-II» al pas pel Maresme cap a l'interior. Nadal va anunciar que tot i els diferents projectes que hi ha sobre la taula, l'acord per consensuar un únic traçat «serà possible aviat». La proposta que agafa més força és construir una nova autovia de quatre carrils amb molts enllaços per connectar millor entre si els municipis. El secretari també va alertar que, malgrat disposar d'una nova carretera, l'actual N-II continuarà «recollint una part important del flux de vehicles».


+ Manel Nadal parla amb l'alcaldable del PSC a Mataró, Joan Antoni Baron, i el regidor d'Urbanisme, Arcadi Vilert. Foto: LL.M.

Manel Nadal va defensar ahir que «els acords institucionals» que impulsa el PSC per desencallar grans projectes fa que, per exemple, a Mataró es pugui fer realitat «una proposta llargament reivindicada» com són els laterals de l'autopista C-32. En aquest sentit, va anunciar que el govern de la Generalitat adjudicarà aquesta setmana les obres per enllestir l'accés de l'autopista a la zona del polígon Mata-Rocafonda, que actualment només es pot fer servir si els vehicles volen anar en direcció Girona.

Per Nadal, però, el trasllat de l'N-II serà «el gran projecte del proper mandat». Tot i que hi ha diferents propostes de traçat, el secretari de Mobilitat es va comprometre a «consensuar el més adequat» durant el proper mandat i a iniciar «les primeres obres per traslladar la carretera cap a l'interior». De les alternatives que hi ha sobre la taula, la del Consell Comarcal del Maresme de construir una nova autovia de quatre carrils paral·lela a la C-32 i amb interconnexió entre municipis és la que agafa més força. «Hi ha un acord ampli en el territori perquè sigui així; ara bé, l'actual N-II de la costa continuarà recollint una part dels flux de vehicles, que pot arribar fins als 10.000 cotxes diaris», va reconèixer. En aquest sentit, el candidat socialista de Mataró, Joan Antoni Baron, va assenyalar que l'N-II «fa temps que no és la carretera que uneix Madrid amb França», i va apostar perquè l'Estat cedeixi a l'Ajuntament la titularitat de la via perquè es converteixi en una avinguda més de la ciutat.

Sobre la possibilitat d'eliminar el peatge de l'autopista del Maresme, Nadal va assegurar que «és necessari i un factor regulador de la mobilitat» per als trajectes de llarg recorregut. «El que sí que hi ha és una demanda per fer descomptes per als usuaris habituals que van i tornen cada dia de Barcelona», va explicar. «Si ens arriben més recursos de l'Estat per rescatar peatges aplicarem nous descomptes als conductors de Mataró», va prometre.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'aeroport de Girona

>Manel Nadal promet iniciar les obres de trasllat de l'N-II el proper mandat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.