| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


diumenge, 6 de maig de 2007
>

Mobilitzacions per a l'alliberament.. «Les mostres de suport l'enforteixen»

Núria Pòrtulas fa tres mesos que està detinguda a Madrid i aquesta setmana es decideix si s'aixeca el secret de sumari

M.R. / J. C. D.B.. Girona
«Les mostres de suport que rep l'enforteixen». Aquesta és una frase que encara repetia divendres Miquel Pòrtulas, el germà de Núria Pòrtulas, la noia de Sarrià detinguda per un presumpte delicte de pertinença a banda armada, després de parlar amb ella. Demà farà tres mesos justos que va ser detinguda pels Mossos, i aquest dimarts el jutge haurà de decidir si prorroga o aixeca el secret de sumari del cas. Una situació que s'allarga, que fa que la família se senti indignada i que els actes de suport es multipliquin, com una xerrada que es farà demà amb Teatre de Guerrilla, entre altres. També la setmana vinent, la diputada d'Esquerra per Girona, Laia Cañigueral, preguntarà al ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, quina és l'opinió del govern espanyol.



Des que Núria Pòrtulas (en la imatge de dalt en una foto feta a la presó) va ser detinguda i empresonada, les mobilitzacions que en demanen l'alliberament s'han repetit setmana rere setmana, principalment a Girona, però també a altres ciutats i pobles de Catalunya.

La família ha aprofitat el règim de visites per saber quin és l'estat anímic de Pòrtulas, i a més hi ha mantingut contacte telefònic. Divendres el seu germà encara hi va poder parlar i, segons diu, continua indignada amb la situació, però se sent enfortida per les mostres de suport que sap que té de ciutadans que potser ni la coneixen.

Pòrtulas va ser detinguda pels Mossos el 7 de febrer a la casa ocupada El Rusc del Pont Major, a Girona. Les sospites policials sobre aquesta jove de Sarrià van començar quan va ser aturada pels Mossos en un control a Besalú el 27 de gener. Els agents li van trobar documentació propagandística de tipus anarquista i una llibreta de color blau, en la qual la noia tenia anotacions que els Mossos van considerar sospitoses i que van ser motiu d'acusació. Pòrtulas havia capitanejat una campanya de suport a un amic seu, també de Sarrià de Ter, Juan Antonio Sorroche, que va ser detingut el 21 de desembre de l'any passat per un presumpte delicte de danys i terrorisme. Dos dies després de la detenció de Pòrtulas es va convocar una manifestació de protesta davant la seu d'ICV a Girona i de la Subdelegació del Govern. La manifestació davant la seu d'ICV s'ha anat repetint cada dimecres, i cada divendres també se'n fa una a l'hospital Josep Trueta, on treballa la mare de Pòrtulas. Un grup d'intel·lectuals, artistes i esportistes, com ara Josep-Maria Terricabras i Oleguer Presas, també van signar un manifest on demanaven la llibertat de Pòrtulas. Els actes de protesta es mantenen i s'ha programat per dilluns una xerrada informativa sobre el cas, en què participaran els membres de Teatre de Guerrilla i l'advocat Sebastià Salellas, entre altres. L'acte se celebrarà a la Casa de Cultura de Girona.





7 de febrer - Els mossos detenen Núria Pòrtulas a la casa ocupada El Rusc del Pont Major, a Girona.

9 de febrer - Pòrtulas ingressa a la presó per ordre de l'Audiencia Nacional.

10 de febrer - Més de mil persones es manifesten a Girona contra la detenció de la noia.

15 de febrer - L'Ajuntament de Sarrià de Ter aprova per unanimitat una moció de suport a Núria Pòrtulas i a la seva família.

14 de març - Entreguen al govern 3.000 firmes de suport a Pòrtulas.

11 d'abril - Diverses personalitats signen el manifest en favor de la jove.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Les mostres de suport enforteixen la Núria»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.