| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 4 de maig de 2024


dijous, 1 de març de 2007
>

L'adjudicació de la terminal sud




El Ministeri de Foment i l'organisme estatal Aena no volen donar data a l'adjudicació a les companyies dels espais de la nova terminal sud. La polèmica política va esclatar quan es va saber que la decisió podria allargar-se mesos, però la ministra va deixar clar que s'han d'estudiar totes les propostes i la reorganització d'espais al Prat per convertir-lo en un aeroport de connexió de vols transoceànics. Això no vol pressa, segons defensen Foment, la Generalitat i l'Ajuntament, si bé la ministra creu possible poder adjudicar la T-Sud abans de l'estiu comptant que, avui, el termini per posar-la en funcionament és final del 2008 o principi del 2009, ja que l'obra civil d'aquesta gran instal·lació de 525.500 metres quadrats no s'acabarà fins l'any que ve. Pel que fa a les propostes, només Spanair ha demanat ser a la T-Sud en nom de la seva aliança aèria Star Alliance, la més gran del món. Iberia ho ha demanat per a la seva filial de baix cost Clickair però no en nom de la seva aliança, Oneworld. Air Europa també hi vol ser tot i que no ho ha expressat la seva futura aliança, Skyteam. La catalana Vueling, de baix cost, també hi opta.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Cap aliança aèria pretén fer ara al Prat un centre de connexió de vols transoceànics

>Reivindicació civil

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.