| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 28 de març de 2024


dimecres, 28 de febrer de 2007
>

L'Estat desencalla la tramitació del TAV entre la Sagrera i la Trinitat

El Ministeri de Medi Ambient aprova la declaració d'impacte ambiental amb mig any de retard

D. MARÍN. Barcelona
El Ministeri de Medi Ambient ha aprovat la declaració d'impacte ambiental del tram del TAV entre la Sagrera i el nus de la Trinitat. Aquest tràmit, pendent des de fa més d'un any, desencalla la construcció del nou corredor ferroviari de sortida de la ciutat i obre també la porta a l'aprovació dels plans urbanístics que permetran la construcció de pisos, oficines, equipaments i zones verdes a la superfície. Ara l'Ajuntament té previst aprovar abans de maig un bloc de quatre plans urbanístics: l'estació, els entorns de la Sagrera, Prim i Colorantes-Renfe II. El tram de TAV més polèmic, el del carrer Mallorca, encara està pendent.


+ Imatge de la primera conferència organitzada pel Col·lectiu per un Bon Traçat del TGV. Foto: A.P.

El Butlletí Oficial de l'Estado (BOE) va publicar ahir la declaració d'impacte ambiental, un any i dos mesos després que s'aprovés l'estudi informatiu d'aquest tram de TAV a la ciutat. És un tràmit que se sol fer en sis mesos. Segons l'Ajuntament, els estudis s'han allargat perquè s'ha filat prim amb l'afectació ferroviària, perquè les obres no aturin la circulació de trens de rodalies.

Finalment, el document no recull cap novetat significativa respecte al que ja preveia l'estudi informatiu. L'estudi detalla com s'hauran de fer els treballs perquè no es talli en dos l'aqüífer del pla de Barcelona, i en matèria de vibracions i sorolls dóna per bo el sistema constructiu proposat de Foment.

Ara el ministeri haurà de resoldre les al·legacions. Un cop fet això, l'empresa estatal Adif podrà aprovar els projectes constructius de les vies d'alta velocitat, recol·locar les de rodalies, l'estació del TAV de la Sagrera, una nova estació de rodalies Sant Andreu Comtal i la llosa que taparà les vies.

Paral·lelament, l'Ajuntament podrà aprovar ara els plans urbanístics de la superfície, que inclouen pisos, oficines, equipaments i un parc lineal de 3,5 quilòmetres al llarg d'aquest corredor ferroviari.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>La Cambra vol que l'alta velocitat arribi a la T-Sud

>Arribar a l'aeroport pel litoral

>L'Estat desencalla la tramitació del TAV entre la Sagrera i la Trinitat

>L'Estat desencalla la tramitació del TAV entre la Sagrera i la Trinitat

>L'Estat desencalla la tramitació del TAV entre la Sagrera i la Trinitat

>L'Estat desencalla la tramitació del TAV entre la Sagrera i la Trinitat

>L'Estat desencalla la tramitació del TAV entre la Sagrera i la Trinitat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.