Les protestes multitudinàries que els motoristes van fer a la tardor ja han donat fruits. Ahir els representants de la Mútua Motera es van reunir amb el director general de Carreteres, Jordi Follia, i el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya. El tema central de la trobada era una reivindicació històrica dels usuaris de les dues rodes: abordar la substitució de les barreres, que cada any provoquen centenars de morts.
De moment, la Generalitat començarà amb una prova pilot, que té un pressupost de 600.000 euros. Amb aquesta inversió s'instal·laran uns faldons de protecció a les barreres metàl·liques als punts negres. Amb aquesta doble planxa es repartirà la pressió en cas de xoc d'un motorista contra els suports de les tanques. Així, es redueix la possibilitat de tenir talls o lesions greus a les extremitats.
A més, s'està fent un estudi de l'accidentalitat de les motos a les carreteres que s'utilitzarà per decidir on es posen aquests faldons. PTOP ha previst enllestir el projecte d'aquí a quatre mesos i subhastar els treballs durant l'estiu perquè a final d'any les proteccions es puguin col·locar. Així mateix, el govern s'ha compromès a retirar de manera immediata les barreres formades per dos cables flexibles que s'havien instal·lat de manera experimental en alguns trams de la C-12, la C-17, la C-55 i la C-13. Seran substituïts per sistemes de protecció convencionals. PTOP ja està substituint els antics suports de les barreres en forma d'H que presenten arestes tallants per altres de tubulars, que comporten menys risc.
COMISSIÓ DE SEGUIMENT
El representant de la Mútua Motera a Catalunya, Joan Grané, va valorar «molt positivament» la reunió. El motorista va indicar que s'ha creat una comissió que farà un seguiment d'aquestes actuacions, que espera que s'accelerin. D'aquí a un mes i mig es tornaran a reunir. També s'ha format un grup de treball a l'Observatori de Seguretat Viària de Catalunya. «Sempre ens hem manifestat a favor de la vida», va dir Grané.