| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


dimecres, 27 de desembre de 2006
>

«No vull deixar els estudis»



M.CARTAÑÀ. Tarragona

Ferran Torres és un dels prop de 200 alumnes que estudien ESO i batxillerat a distància a través de l'IES Martí i Franquès, l'institut de referència de les comarques tarragonines. Combina la pràctica professional del bàsquet amb els estudis de segon de batxillerat. Fa només tres anys que es va iniciar al bàsquet i enguany Torres ja s'ha incorpora al CBT (Club Bàsquet Tarragona), i juga amb el segon i el primer equip del club, que competeix a la LEB-1. «Des d'aquest curs m'entreno matí i tarda una mitjana de sis hores al dia i a més vaig als partits, que a vegades són fora de Catalunya», explica, un fet que l'impossibilita seguir amb normalitat les classes a l'institut. És el primer any, ara en té divuit, que està al bàsquet professional tot i que encara no té fitxa, i també el primer curs que fa seguint aquesta tècnica ja que fins ara només s'entrenava a la tarda i amb un altre equip, l'ADT. Van ser els responsables del club tarragoní els qui li van proposar el sistema a distància per no haver d'abandonar els estudis. Tot i que li agrada el bàsquet assegura que no s'ha plantejat en cap moment deixar d'estudiar: «M'agradaria poder continuar fent una carrera que pogués compaginar amb el bàsquet». Ara com ara, segueix el curs de batxillerat principalment per internet i intenta anar a les tutories, una a la setmana que es fa per cada assignatura, tot i que no sempre pot. Combinar esport d'elit i estudis no li és fàcil: «Es necessita disciplina», diu, per agafar els llibres després dels entrenaments o dels partits i seguir els estudis i exàmens amb normalitat.

Carme Cortada, que és la responsable d'aquests estudis a l'IES Martí i Franquès de Tarragona, explica que el perfil dels alumnes que tenen és molt variat, des de persones que havien abandonat els estudis i ara necessiten el títol, fins a altres com el cas del Ferran que necessiten «adaptar-se els horaris» a la seva feina, a l'esport o als estudis musicals professionals. Cortada diu que en els estudis a distància «són els alumnes els que es marquen el ritme» i trien de quantes assignatures es volen matricular durant un curs.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Necessitem més facilitats»

>«A la universitat aniré a classe»

>«A la universitat aniré a classe»

>«Necessitem més ajudes»

>Prop de 4.000 alumnes catalans estudien a distància batxillerat o els cursos d'ESO

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.