L'escrit de prop d'un centenar dels policies locals de Mataró va provocar una nova picabaralla entre govern i oposició durant el ple. A més de denunciar les condicions en què treballen, es queixen de la manca d'efectius especialment al torn de nit quan només hi patrullen quatre agents fruit de la desorganització del cos. Tant CiU com el PP van lamentar «la falta de cintura política» del govern municipal pel fet de no deixar intervenir els manifestants i van recordar que el malestar dins de la comissaria «fa temps que dura».
El portaveu del PP, Paulí Mojedano, va destacar que la llista de greuges, que inclou també l'incompliment sistemàtic de les condicions laborals pactades, està signat per «una majoria aclaparadora i contundent». Mojedano, que també va qualificar la situació de vergonyosa, va posar en dubte la capacitat de Bassas per posar fi al conflicte. El regidor de CiU, Josep Lluís Martí, va anar més enllà i va justificar que el govern municipal no deixés parlar els agents per motius polítics i pel fet que les eleccions són a tocar. «Sempre diuen que tot va bé, però el cert és que falten policies al carrer i ara els ha esclatat un motí a bord», va dir.
Tot i que el govern municipal ha pres bona nota de les reivindicacions i s'ha compromès a obrir un procés negociador amb el col·lectiu, el regidor de Seguretat va voler insistir que les queixes dels treballadors no han repercutit en el servei i que, malgrat tot, la ciutat té «els índexs delictius més baixos de la història». «Res a veure amb altres èpoques, quan el cos de la Policía Nacional va deixar Mataró sense efectius», va recordar Ramon Bassas.