La polèmica pel cartell de la convocatòria, en què es veien el president de la Generalitat, José Montilla, i el líder de CiU, Artur Mas, despullats «per tapar-se les vergonyes» en un fotomuntatge i que va provocar que ICV-EUiA anunciés que no hi aniria cap diputat al Parlament i no n'hi va anar cap, va centrar l'atenció informativa de la majoria de mitjans de comunicació que no van perdre l'oportunitat de parlar amb la diputada ecosocialista a Madrid Carme García i amb el també diputat a Madrid Joan Oms per la formació Els Verds-Opció Verda i que ocupa l'escó que ha deixat Montilla. García va reconèixer el malestar pel cartell, però que aquest fet no l'impedia assistir a la protesta com a veïna de Sant Quirze del Vallès ni a mostrar-se contrària a aquesta infraestructura, com han fet els ecosocialistes des dels seus inicis.
Al marge d'aquesta picabaralla en les formes, ecosocialistes i republicans van desplegar en la concentració una nodrida representació de càrrecs locals i comarcals regidors, presidents i algun alcalde, que es van posar a la capçalera de la manifestació, iniciada gairebé una hora més tard del que era previst a la plaça Antoni Llonch de Sabadell per acabar gairebé dues hores després al passeig de Manresa. Amb un caràcter eminentment festiu, i acompanyats d'una vintena de tractors d'Unió de Pagesos, els representants de les 270 entitats ecologistes, veïnals, culturals, socials i sindicals dels dos Vallès, el Baix Llobregat i el Penedès van recórrer els carrers cèntrics de Sabadell per acabar l'acte amb la lectura d'un manifest a càrrec del president de Justícia i Pau, Arcadi Oliveras, i la presentació de la cançó composta pel músic de Santa Eulàlia de Ronçana, Fèlix de Blas.
En el manifest, dirigit al president José Montilla, es deslegitima el projecte perquè «no es basa en cap anàlisi, estudi, ni planejament rigorós» i s'hi assegura que després de 15 anys d'oposició «hem demostrat que les xifres dels estudis són incompletes o falses». Com també va fer el portaveu de la CCQC, Toni Altaió, en el document s'assegura que els col·lapses de mobilitat que s'argumenten per defensar la infraestructura se solucionarien amb «més i millors trens» i invertint en la xarxa vial secundària i en l'eliminació de peatges. També se censura que cap president de la Generalitat hagi rebut els integrants de la plataforma i que s'escolti només els estaments econòmics. Per aquest motiu demanen que es presenti aviat el planejament territorial del Vallès i el Baix Llobregat i que la «presa de decisions es faci des del territori».