Després de la presentació de les dades es va deixar pas a les preguntes, reflexions i comentaris entre els assistents. Un dels primers objectius que es van voler destacar és que les aules d'acollida «són un bon model» i que «són un pas indispensable per accelerar la integració dels nouvinguts». Ignasi Vila, del departament de psicologia de la UdG, va remarcar que, encara que els mestres de les aules d'acollida no tinguin aquesta sensació, en general, «els resultats són satisfactoris i, per tant, tenim un sistema educatiu més bo del que s'acostuma a dir». Una altra sensació és que el desenvolupament de la llengua també es du a terme a les aules ordinàries i que les aules de suport «són una ajuda paral·lela perquè l'alumne progressi adequadament».
Serra va recordar que les dades que es van presentar encara s'han d'acabar d'estudiar i, per aquest motiu, algunes de les aportacions que es van comentar necessiten més anàlisi. «No es pot generalitzar, perquè totes les aules d'acollida tenen diferents realitats en funció del seu entorn», va concloure.