| |||||
|
dissabte, 25 de novembre de 2006 > La meitat dels alumnes de les aules d'acollida de primària parlen castellà
Un estudi de la UdG i Educació confirma que les dificultats dels nouvinguts estan en la comprensió lectora del catalàEDUARD BATLLE. Girona La meitat dels alumnes de les aules d'acollida de primària de la demarcació gironina són castellanoparlants, segons un estudi del curs 2005/2006 que van presentar ahir la Universitat de Girona (UdG) i el Departament d'Educació. Del total de 10.043 alumnes, gairebé la meitat (4.246, un 42,3%) parlen en castellà a casa seva. Les altres llengües familiars amb més presència són l'àrab (1.882, 18,7%), el xinès (669, 7%) i el romanès (621, 6,2%). Pel que fa al coneixement del català, els alumnes tenen facilitats per parlar-lo i entendre'l quan dialoguen amb el professor, però tenen més dificultats per expressar-se a través de l'escriptura i, sobretot, per comprendre la lectura. El balanç dels sis autors de l'informe és que les dades són esperançadores i «la feina és satisfactòria».
L'estudi s'ha fet en totes les aules d'acollida de les comarques gironines i fa referència a 10.043 alumnes de primària a secundària en són uns 7.000. Les dades que els responsables n'extreuen és que les conclusions són força similars a les del curs passat. La principal dada és que la meitat dels alumnes de les aules d'acollida són castellanoparlants. L'informe encara s'ha d'acabar d'analitzar, perquè tot just fa tres setmanes que s'han extret les mostres. De l'estudi es desprèn que un 80% dels alumnes de les aules d'acollida tenen entre 8 i 12 anys, i que un 57% dels escolars van arribar el curs 2005/2006 i que un 24% ho van fer el curs 2004/2005. Pel que fa als castellanoparlants, els nouvinguts de l'Amèrica del Sud, destaca que els qui obtenen els millors resultats són els provinents de l'Argentina i Xile. Quant a la resta de llengües, els que tenen el romanès, el portuguès i el rus com a llengua familiar són els qui obtenen millors registres amb el català. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>«Les aules d'acollida són un bon model» |
|