| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 de desembre de 2025


divendres, 3 de novembre de 2006
>

Sitges farà una campanya per evitar els actes incívics de barcelonins al carnaval

L'Ajuntament vol evitar incidents durant una de les festes que atreu més visitants al municipi

MÍRIAM DE LAMO. Sitges
L'Ajuntament de Sitges ja ha començat a treballar en una campanya cívica per carnaval que enguany s'adreçarà als visitants provinents de Barcelona. «Volem fer una campanya d'implicació, per explicar quin és el carnaval que volem», ha explicat l'alcalde del municipi, Jordi Baijet, que ja ha anunciat «canvis funcionals» en la celebració de la festa del 2007. Baijet vol evitar així «les conductes incíviques d'una minoria», més habituals que mai pel multitudinari carnaval del municipi, que solen produir incidents. La campanya serà «gràfica», segons l'alcalde, i pretén «canviar les coses» a l'hora de celebrar la festa.


+ L'Ajuntament de Sitges vol que el carnaval del 2007 sigui més cívic. En la imatge, la rua de l'Extermini d'enguany. Foto: L.M.

«Farem una campanya gràfica, que sobretot anirà adreçada als visitants de Barcelona», explica l'alcalde de Sitges. «Nosaltres som molt cívics i ens ho passem molt bé», afegeix, i insisteix, però, en les «conductes incíviques d'una minoria, que realment molesten». Jordi Baijet atribueix les conductes a «l'allau de persones que vénen a Sitges» durant la celebració de la festa, que reuneix milers de persones durant les rues de carnaval. La intenció del govern local és aconseguir que s'entengui «quin és el carnaval» que vol el municipi. «Crec que és agosarat, però val la pena canviar les coses», diu Baijet, que des que va entrar al govern local ha impulsat diverses iniciatives per fomentar el civisme al municipi. Les dues rues més multitudinàries de Sitges són la de la Disbauxa, que té lloc el diumenge de carnaval, i la de l'Extermini, el dimarts. A la brutícia generada pel gran nombre de gent present durant la festa, s'hi suma el comportament d'una part del públic, que en algunes ocasions intenta pujar a les carrosses de carnaval i ocasiona incidents.



ORDENANÇA DE CIVISME
L'Ajuntament de Sitges ha aprovat enguany la nova ordenança de civisme, que prohibeix, entre d'altres conductes, la venda, la dispensació i el consum de begudes alcohòliques al carrer. Orinar a la via pública i llençar brossa, i la contaminació acústica, que impedeixi «la tranquil·litat dels veïns», també està prohibida i és sancionada econòmicament. L'Ajuntament ja ha engegat altres campanyes de civisme els darrers dos anys per evitar els aldarulls durant les nits i fomentar el respecte de la via pública.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Valoració positiva dels agents cívics

>Sitges es defensa dels «barcelonins incívics»

>Sitges posarà en marxa una campanya de civisme al Carnaval

>Sitges es defensa dels «barcelonins incívics»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.