| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 1 de maig de 2024


divendres, 27 d'octubre de 2006
>

El port de Palamós: per a creuers o per a mercaderies?



la pregunta


Palamós té el port natural més important de les comarques gironines. Tradicionalment ha estat un port pesquer i de mercaderies. Va tenir molta importància en el temps de la puixança de la indústria surera. En relació amb la pesca és un dels més importants del país per volum econòmic, gràcies a la gamba. Des de fa uns anys és un lloc de passada dels creueres turístics. El sector turístic i Palamós mateix demanen l'impuls de les comunicacions amb el port, per potenciar-lo com a destinació dels creuers, però també com a central de mercaderies, amb la creació d'un punt d'inspecció fronterera.

XEVI DILMÉ
NÚMERO 7 DE LA LLISTA

El port de Palamós ha d'incrementar l'aposta pel creuers com una contribució important al turisme de qualitat i desestacionalitzat. Això només serà possible si Palamós és port internacional, si és frontera exterior de l'espai Schengen. A Catalunya ho són els ports de Barcelona i Tarragona però cap de gironí. El govern socialista de Madrid fa tres anys que incompleix el compromís d'estudiar la nostra proposta. I tampoc no ha fet el punt d'inspecció fitosanitària, ni al port ni a l'aeroport.



JOSÉ ANTONIO DONAIRE
número 6 DE LA LLISTA

El port de Palamós ha d'apostar tant pels creuers com per les mercaderies sense oblidar que és un port esportiu i, sobretot, pesquer. Actualment és el tercer port comercial de Catalunya. Els treballs del govern actual han permès impulsar l'arribada de vaixells de major tonatge i a través de Ports de la Generalitat li hem donat un espectacular impuls com a destinació de creuers turístics. Proposem la creació d'una terminal marítima per al transport de passatgers i la millora dels accessos.



PERE VIGO
CAP DE LLISTA

Convé rendibilitzar les oportunitats del port comercial de Palamós però sense que creixi més. El creixement del port comercial podria anar en contra de les oportunitats turístiques de la vila. Per una altra banda, cal potenciar el turisme de creuers, com una estratègia de diversificació i d'aposta per la qualitat.



MARÍA ÁNGELES SÁNCHEZ
Número 9 de la llista

En aquests moments el port de Palamós té les condicions per poder rebre creuers turístics sense que això interfereixi en el transport marítim de mercaderies. Sí, és clar, que la Generalitat ha d'invertir com a mínim en el braç nord del port doblant-ne l'amplada, i així també es guanyaria en profunditat, cosa que permetria que hi atraquessin creuers més grans. No s'ha de triar un model o un altre, poden conviure tots dos.



JOAN BOADA
CAP DE LLISTA

No són funcions incompatibles. Palamós pot ser un punt d'arribada dels creuers, i no una escala tècnica com és ara, ara bé cal que les connexions entre Palamós i la resta del territori siguin les adequades. Per això és imprescindible l'anella ferroviària de les Gavarres i el seu enllaç amb l'aeroport de Girona. Així mateix, el transport de mercaderies no contaminants ni voluminoses permetria diversificar les vies de transport entre Palamós i les comarques gironines i altres ports llunyans.



MARÍA ÁNGELES SÁNCHEZ
Número 9 de la llista

En aquests moments el port de Palamós té les condicions per poder rebre creuers turístics sense que això interfereixi en el transport marítim de mercaderies. Sí, és clar, que la Generalitat ha d'invertir com a mínim en el braç nord del port doblant-ne l'amplada, i així també es guanyaria en profunditat, cosa que permetria que hi atraquessin creuers més grans. No s'ha de triar un model o un altre, poden conviure tots dos.



JOAN BOADA
CAP DE LLISTA

No són funcions incompatibles. Palamós pot ser un punt d'arribada dels creuers, i no una escala tècnica com és ara, ara bé cal que les connexions entre Palamós i la resta del territori siguin les adequades. Per això és imprescindible l'anella ferroviària de les Gavarres i el seu enllaç amb l'aeroport de Girona. Així mateix, el transport de mercaderies no contaminants ni voluminoses permetria diversificar les vies de transport entre Palamós i les comarques gironines i altres ports llunyans.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El Partit Republicà critica l'alt nivell de pobresa

>Candidats gironins debaten sobre la formació

>José Montilla diu a Girona que només ell pot «barrar el pas a la dreta»

>Tot ventilat en una hora

>ERC diu que els catalans han de voler ser propietaris i no masovers

>El jugador d'escacs

>Boada vol taxa turística

>Millo proposa recuperar la conselleria de Turisme

>ICV-EUA repartirà sis mil preservatius per les Fires de Girona a la seva barraca

>CiU assegura que és l'únic partit que garanteix la defensa de les famílies

>«Tenir un projecte propi i no dependre de ningú no és ser equidistant»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.