El revolt de la línia 1 del metro de València en la qual van perdre la vida 43 persones el 3 de juliol passat, té els dies comptats. La Generalitat Valenciana té previst construir un túnel que unirà la plaça Espanya amb el futur complex sanitari en construcció al sud-est de la ciutat. La nova línia travessarà València en diagonal de nord-est a sud-est amb dos objectius que ha marcat en roda de premsa el conseller d'Infraestructures, José Ramón García Antón. El primer dels quals tracta d'assegurar l'accessibilitat al nou complex hospitalari i a les universitats de les poblacions que se situen en el vessant sud. El segon objectiu fa menció a la seguretat d'aquest nou traçat.
La prolongació de la línia 1 en el sentit que ha explicat García Antón preveu l'execució d'una nova tramada subterrània de tres quilòmetres i mig de llargada, en la qual s'ubicaran quatre noves estacions (Estació Central, Peris i Valero, Ausiàs March i Nou Hospital) que possibilitaran un trajecte diferent al que ara s'estableix entre les dues estacions implicades en l'accident. D'aquesta manera, la línia que uneix plaça Espanya amb l'estació de Jesús no prestarà servei de viatgers i restarà relegada a ramal tècnic.
A preguntes dels periodistes assistents, el conseller García Antón ha tornat a insistir que la línia 1 del metro de València «resulta segura tal com així ho ha determinat la comissió d'investigació tancada recentment a les Corts Valencianes. Per la nostra banda, continuarem desenvolupant el programa previst abans de l'accident per millorar la seguretat en la línia», hi va afegir el conseller en l'acte de presentació del projecte del nou traçat.
Al mateix temps que informava, ha estat presentat el metro lleuger de l'Horta Sud, un servei que pretén comunicar un gran nombre dels vint pobles d'aquesta comarca propera a València i que constitueix l'àrea metropolitana més poblada de tot el País Valencià.