| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


diumenge, 2 de juliol de 2006
>

El govern invertirà uns 600 milions per posar en marxa quatre trens tramvia

Els projectes, entre els quals hi ha el Tramcamp de Tarragona, s'inclouran al pla d'infraestructures

VIRTUDES PÉREZ. Barcelona
No seran ni trens convencionals ni tramvies sinó una barreja de les dues coses. El model no és cap invenció: ja existeix en algunes ciutats alemanyes i es tracta de crear una xarxa ferroviària prou flexible perquè pugui funcionar com a tren entre poblacions i com a tramvia –pis més baix, més parades i fins i tot semàfors– al pas pels nuclis urbans. El govern està redactant ara els projectes dels que seran els primers quatre trens tramvia de Catalunya, entre els quals hi ha el Tramcamp de Tarragona. S'incorporaran al pla d'infraestructures del transport de Catalunya 2006-2026 amb un pressupost d'uns 600 milions d'euros.


El govern ha escoltat finalment les demandes del territori i ha decidit incorporar al pla d'infraestructures del transport de Catalunya (PITC) 2006-2026 la posada en funcionament dels primers quatre trens tramvia que s'explotaran a Catalunya. En la majoria dels casos es tracta d'aprofitar xarxes ferroviàries ja existents i introduir-hi una sèrie de canvis perquè els trens es puguin reconvertir en tramvies lleugers –una velocitat d'entre 50 i 60 quilòmetres per hora, amb plataforma més baixa, més parades i semàfors– quan passin per les ciutats. L'experiència no és nova, ja que, segons fonts del Departament de Política Territorial, funciona en algunes ciutats d'Alemanya.

Dels quatre nous trens tramvia proposats ara pel govern després d'estudiar les al·legacions presentades al pla d'infraestructures ferroviàries, el més reivindicat pel territori ha estat el Tramcamp de Tarragona, que ha d'unir Reus amb Tarragona i també Vila-seca, Salou i Cambrils. El govern de CiU ja va encarregar un primer estudi de viabilitat l'any 2001 que va resultar favorable a la implantació del tramvia, però el tripartit s'hi ha mostrat reticent pràcticament fins ara, com ho demostra el fet que no ho inclogués en el PITC.

Tot i que el projecte encara s'està redactant, fonts del Departament de Política Territorial han avançat un pressupost d'uns 300 milions d'euros. La idea del govern és fer servir fins a l'any 2016 la línia fèrria existent per connectar Tarragona i Reus i també aprofitar les vies que quedin lliures de Salou a Cambrils amb el nou corredor del Mediterrani. A partir del 2016 es començarien a construir línies noves.

Els altres dos projectes de trens tramvia, coneguts també com trentram, són els que connectaran Lleida amb la Pobla de Segur, passant per poblacions com ara Alcoletge, Balaguer i Tremp, i l'adaptació del ramal dels Ferrocarrils de la Generalitat entre Martorell i Igualada. En aquest cas, algunes de les localitats que es beneficiaran dels avantatges del tramvia seran Sant Esteve Sesrovires, Masquefa i Capellades. El quart trentram que s'ha decidit incloure dins del pla d'infraestructures del transport de Catalunya és el que farà el recorregut de l'aeroport de Girona a Flaçà passant per Girona ciutat.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Allargar la línia de la Pobla fins a Andorra

>Línies pendents d'estudi

>El govern invertirà uns 600 milions per posar en marxa quatre trens tramvia a Catalunya

>El govern invertirà uns 600 milions per posar en marxa quatre trens tramvia

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.