No només hi haurà autobusos llançadora per anar o tornar del Fòrum o les festes de Gràcia. Clos va anunciar ahir que, a partir dara, cada cop que hi hagi un esdeveniment nocturn de gran format, els organitzadors estaran obligats a contractar un servei de llançadores per connectar amb el centre urbà i la xarxa de Nit Bus. El que continua sense ser una opció és lampliació de lhorari del metro, excepte en dates puntuals, com en el cas de la revetlla de Sant Joan. «Laltre dia es va trencar una roda del metro i ja vam veure el que va passar. El manteniment del metro no és negociable.»
Sigui com sigui, el transport públic es reforça aquest estiu de manera sensible en comparació amb altres temporades. El servei dautobusos sincrementa un 16% respecte de lestiu passat, i les línies 2, 3 i 4 de metro amplien loferta en un 14% respecte de lagost del 2005. El servei que soferirà en aquestes línies serà un 85% del de la resta de lany. A la L1 i la L5, en obres, el servei serà un 75% del que és habitual.
El Bus Turístic també incrementa la seva oferta un 10%, ja que aquest és laugment de la demanda del servei des de començament dany, segons va explicar Clos.