| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


dissabte, 3 de juny de 2006
>

Onada d’incendis simultanis

Els bombers van anar de bòlit ahir a la tarda a la demarcació de Girona per controlar una dotzena de focs forestals

M. BATALLER Q. FERNÀNDEZ. Girona
La tarda d’ahir va ser molt complicada per als bombers a les comarques gironines. En poques hores, van haver d’intervenir en una dotzena de focs forestals, alguns dels quals hi havia el perill que s’estenguessin ràpidament per culpa del fort vent. El més important va ser el de Mont-ras, on es van cremar cinc hectàrees i que podria haver estat provocat, perquè es van arribar a veure tres focus separats. A Girona, també es va cremar una hectàrea i mitja a prop de la Torre Alfons XII i a Salt, un altre sinistre, també suposadament provocat, va afectar les Deveses. La policia, en aquest últim cas, busca un piròman que va marxar corrents poc després que comencés el foc. A l’Alt Empordà, es va haver de tallar el trànsit ferroviari durant una hora per un altre incendi, a Vilabertran.


+ A l’esquerra, veïns ajuden en les tasques d’extinció del foc de Girona. A la dreta, a dalt, una imatge del foc forestal a Mont-ras i, a sota, el de Salt / Foto: MIQUEL RUIZ EUDALD PICAS QUIM FERNÀNDEZ

+ A l’esquerra, veïns ajuden en les tasques d’extinció del foc de Girona. A la dreta, a dalt, una imatge del foc forestal a Mont-ras i, a sota, el de Salt / Foto: MIQUEL RUIZ EUDALD PICAS QUIM FERNÀNDEZ

+ A l’esquerra, veïns ajuden en les tasques d’extinció del foc de Girona. A la dreta, a dalt, una imatge del foc forestal a Mont-ras i, a sota, el de Salt / Foto: MIQUEL RUIZ EUDALD PICAS QUIM FERNÀNDEZ

El sinistre de Mont-ras va ser el més complicat per als bombers i va ser al que van destinar més mitjans, tant aeris com terrestres. Les flames van començar al camí Ral, a prop del Puig d’en Roques, i es van veure tres focus ben diferenciats. El vent, a més, va dificultar bastant les tasques d’extinció. Al final, es van cremar 5 hectàrees i, segons l’alcalde del municipi, Manel Montalbán, la ràpida intervenció dels equips d’emergència va ser vital per controlar les flames. Però aquest cas només va ser la punta de l’iceberg, ja que al llarg de la tarda, sobretot a partir de les quatre, van anar sortint un munt d’incendis a les comarques del Gironès, l’Alt i el Baix Empordà i el Pla de l’Estany. És per això que la Generalitat va activar en fase d’alerta el pla d’emergències Infocat.

Dins d’aquest reguitzell de focs forestals, també destaca el que va afectar Girona i que es va declarar entre el camí del Calvari i la Torre Alfons XII. Algunes persones van haver de marxar de casa seva, però no va ser necessari evacuar-les fora del barri. La intervenció dels mitjans aeris va permetre que al final la superfície cremada no fos gaire important: 1,5 hectàrees de matolls. Mentre els bombers treballaven en aquest sinistre, algunes dotacions van haver d’anar cap a Salt, perquè es veia una altra columna de fum. Era un incendi a la zona del Pla dels Socs, a les Deveses, que va arrasar mitja hectàrea de canyes i matolls. La policia té el convenciment que el foc podria haver estat provocat, perquè hi havia tres focus diferents. A més, alguns testimonis van assegurar que un home va fugir del lloc dels fets. I a l’Alt Empordà, un altre incendi va provocar que es tallés el trànsit ferroviari durant una hora entre Figueres i Portbou. Les flames es van concentrar als marges de la carretera N-260, al terme municipal de Vilabertran.

La resta de focs forestals d’ahir a la tarda, de menys importància, van ser a Terradelles, Figueres, Sant Llorenç de les Arenes, Capmany, Agullana, Roses i Palamós. A més, enmig d’aquest enrenou algunes dotacions es van haver de mobilitzar per falses alarmes, a Portbou i Esponellà.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Dotze focs forestals en una tarda

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.