| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'abril de 2024


divendres, 24 de febrer de 2006
>

Trenta entitats ecologistes reclamen la retirada del pla d’infraestructures

Consideren que és un document «tècnicament feble» i fet «només per justificar més autovies»

LAURA RAHOLA. Barcelona
Una trentena d’entitats ecologistes i de defensa del territori van unir-se ahir per demanar al govern que retiri el pla d’infraestructures del transport de Catalunya (PITC) 2006-2026. Les associacions van fer una crítica molt dura al text elaborat pel govern, que consideren que «no respon a les expectatives generades», és un «document molt feble i mancat de les dades i els estudis necessaris» i «està redactat només per justificar una «dosi desmesurada de noves infraestructures viàries». Pels ecologistes, tot i que el pla destina mes d’un 60% de la inversió al ferrocarril, la despesa es concentra en l’alta velocitat, i no en la xarxa bàsica.

La crítica al pla d’infraestructures està basada en un estudi fet per l’Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura de Catalunya (ADENC), que analitza els continguts del pla i arriba a la conclusió que «és insuficient, poc transparent i basat en dades que després no estan reflectides al document», va explicar ahir el representant d’aquesta entitat, Manel Larrosa. Com a exemple de la «feblesa» del document, va assegurar que està basat en unes previsions de creixement demogràfic «que no s’ajusten a la realitat» perquè preveuen que l’evolució futura de la població serà «la mateixa que els darrers 20 anys».

Un dels principals problemes, segons Larrosa, és que aquest pla, que preveu una inversió de 38.000 milions d’euros i marca un horitzó de vint anys en la planificació de les infraestructures, «dissenya tot un model de país» però s’ha fet «sense tenir en compte les directrius de mobilitat i sense esperar a tenir acabat el pla d’ordenació territorial de Catalunya», que encara s’està redactant. «És un pla fet només per justificar una llista d’inversions», va afegir.

Pel que fa als continguts, Larrosa va destacar que «el pla s’allunya dels models europeus», i amb les obres previstes «es doblarà la mitjana d’autovies de la UE».

Per la seva banda, la portaveu d’Ecologistes en Acció, Elena Díaz, va lamentar que el govern «no ha tingut en compte l’impacte de les infraestructures en el territori», especialment «les d’alta velocitat». Com a mostra de la «manca de sensibilitat ecològica», Díaz va destacar que «ni tan sols s’anomenen els espais protegits». La portaveu de l’entitat ecologista va rebutjar els criteris amb què s’ha elaborat l’avaluació ambiental del pla, i va assegurar que «hi ha indicadors que s’han ignorat completament, com per exemple la qualitat de l’aire o la contaminació acústica».

La tramitació del pla també va ser molt criticada ahir, perquè els ecologistes consideren que no se’ls ha permès participar-hi, i van exigir al govern que retiri el document i obri un «veritable procés de diàleg» per «reformular-lo completament».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El govern no recula

>Els ecologistes rebutgen el pla d'infraestructures del govern

>Els ecologistes rebutgen el pla d'infraestructures del govern

>Els ecologistes rebutgen el pla d'infraestructures del govern

>Els ecologistes rebutgen el pla d'infraestructures del govern

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.