| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 17 de maig de 2024


dissabte, 28 d'agost de 2004
>

L'alcalde de Figueres proposa desvincular l'Empordà de la marca turística Costa Brava

El Patronat de Turisme Girona-Costa Brava i la Diputació creuen que no és bo «disgregar»

JOSEP PUIGBERT . Figueres
L'alcalde de Figueres, Joan Armangué, s'ha volgut afegir al debat sobre el turisme i ha qüestionat la representativitat de la marca Costa Brava en el potencial turístic de les comarques de l'Alt i el Baix Empordà. Armangué defensa una marca pròpia, Empordà, que «identifiqui la riquesa i la diversitat del territori empordanès» per convertir-se en un referent amb projecció mundial. L'opinió de l'alcalde figuerenc, però, no és compartida ni pel Patronat de Turisme Girona-Costa Brava, ni pel president de la Diputació i alcalde de Roses, Carles Pàramo, que creuen que la marca Costa Brava és global i molt potent.

El debat d'aquestes últimes setmanes sobre el model turístic a la Costa Brava ha estat aprofitat per l'alcalde, Joan Armangué, per manifestar-se a favor de la creació de la marca turística Empordà com una «aposta de futur i de qualitat» i desvincular-se, en certa manera, de la marca Costa Brava. «La marca Costa Brava no identifica la riquesa i la diversitat del territori empordanès, ni té la potencialitat i la singularitat que té un àmbit més gran com és l'Empordà», ha manifestat l'alcalde de Figueres. Emmarca el territori des de Portbou fins a Sant Feliu de Guíxols i des de les Salines-Bassegoda fins a les Gavarres i es refereix a l'Empordà com a «la Toscana catalana». Armangué considera que només el ric patrimoni de l'Empordà permet articular diferents propostes turístiques i atraure visitants amb demandes i interessos diversos. L'opinió d'Armangué, però, no és compartida pel gerent del Patronat de Turisme Girona-Costa Brava, Francesc López, que recorda que sempre que s'ha parlat de la marca s'ha considerat que «com més unificada i global, més fàcil de promocionar». Creu que la marca turística Costa Brava està molt introduïda en destins llunyans. «Ha d'actuar com a paraigua i aixoplugar els productes específics que tenim, com hem fet amb l'Any Dalí», ha comentat. Més crític ha estat Carles Pàramo, que considera que dir que «l'Empordà no s'identifica amb la Costa Brava raneja en l'absurd. La marca Costa Brava és vigent, molt potent i gens pejorativa». «Disgregar no és receptiu. La Costa Brava té un nivell deu de coneixença a Europa, Roses se la coneix a un nivell vuit i l'Empordà, no se sap, però segur que no tant», ha comentat el president de la Diputació de Girona.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Un «cop d'ull» de la consellera Tura

> Els veïns de Cunit, contra les tèrmiques de Cubelles

> «Estem orgullosos de Lloret»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.