| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


dimarts, 24 de juny de 2003
>

Surt al carrer «La Canya!», una revista gratuïta adreçada al jovent de la comarca

Té una periodicitat mensual i es distribueixen 10.000 exemplars des de Montgat fins a Tordera

TERESA MÁRQUEZ . Mataró
Els joves de la comarca ja tenen un mitjà de referència. Aquest mes de juny ha sortit al carrer el primer número de la revista La Canya! , un projecte engegat per un grup de gent d'arreu del Maresme que pretén reflectir els interessos i les inquietuds d'aquest col·lectiu. Té una periodicitat mensual, és gratuïta i se'n distribueixen 10.000 exemplars poble a poble des de Montgat fins a Tordera en aquells indrets amb major presència de jovent. Els responsables de la iniciativa són els integrants d'una entitat anomenada Comunicació Jove del Maresme, que hi treballen de manera desinteressada.


+ L'equip de joves responsables de «La Canya!» fotografiat a les escales del carrer d'en Xammar.  Foto: T.M.
El mes de setembre passat un grup de joves es va asseure al voltant d'una taula i van embastar el projecte d'una nova publicació escrita. El principal objectiu era crear un mitjà de comunicació escrit per a joves i destinat als joves del Maresme. «La voluntat comarcal va sorgir de seguida, com també omplir un buit important a la zona», comenta Oriol Burgada, un dels membres del consell de redacció. Per garantir des d'un començament la independència de la revista es va crear una associació, Comunicació jove del Maresme, i menys la impressió es va assumir tot el procés, des de la maquetació a la distribució. «Som un producte sense ànim de lucre, hi treballem perquè ens fa il·lusió i perquè ens agrada, sense cobrar ni un duro», diu Lluís Arcal, un altre membre de la redacció. El mes de maig va sortir el número zero, per copsar una mica el mercat, i en vista de les bones expectatives es va tirar endavant el primer número aquest mes. «Volem dinamitzar el teixit associatiu juvenil i potenciar-lo, cobrir un espai comunicatiu fins ara inexistent i crear debat i opinió pública», diu Gemma Bonet. La revista, amb un disseny directe i de fàcil comprensió que encara pot tenir canvis, la integren un seguit de seccions fixes com ara l'editorial, l'entrevista o el reportatge, però aposta sense embuts per l'agenda d'activitats culturals a la comarca. «És la nostra secció estel·lar i la que volem que sigui més consultada pels joves, per això demanem la col·laboració d'ajuntaments, grups i entitats que fan cultura», assenyala Oriol Debat. Una vegada al més s'organitza una assemblea entre tots els col·laboradors per exposar les línies generals del proper número i els dimecres de cada setmana es reuneix el consell de redacció, que acaba de donar forma a les idees. El finançament de la revista prové sobretot de la publicitat. «La publicitat a La Canya! aconsegueix un doble objectiu: tenir un impacte entre els joves que la llegeixen i donar suport a una iniciativa qu e demostra que els joves del Maresme sabem fer coses», conclou Oriol Burgada. La revista es distribueix a biblioteques, punts d'informació juvenil, bars i establiments comercials, entre d'altres.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Junts per «donar canya»

> LA REVISTA

> Neix la revista juvenil «la Canya!»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.