| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 1 de gener de 2026


divendres, 9 de maig de 2003
>

A la caça del 3 per cent

La tradicional enganxada de cartells dóna el tret de sortida a quinze dies d'intensa campanya electoral

Els partits dediquen tots els esforços a convèncer els electors que encara no han decidit el seu vot

«Mou Reus amb les esquerres de debò» i «Mulla't amb mi per Tarragona», alguns dels lemes

EL PUNT . Tarragona
La tradicional enganxada de cartells, ahir a les dotze de la nit, va donar el tret de sortida a quinze dies d'intensa campanya electoral. El 25 de maig, 501.956 ciutadans del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre són cridats a participar en les eleccions municipals. Les estadístiques calculen que un 3 per cent dels votants decideixen quin partit votaran durant la campanya electoral. Les estratègies que les forces polítiques preparen des de fa mesos busquen convèncer, precisament, aquest percentatge de població. Els candidats s'esforçaran a explicar els projectes que inclouen en els seus programes electorals, però la publicitat és una eina bàsica.


+ Una mostra de cartells de campanya de Tarragona, Reus i Tortosa.  Foto: JUDIT FERNÁNDEZ.
Les empreses de comunicació que treballen al servei dels diferents partits s'esforcen a resumir els programes electorals en una sola frase. A Tarragona ciutat, el lema que ja s'ha fet sentit més és el Mulla't amb mi per Tarragona, de l'alcaldable convergent Joan Miquel Nadal. El socialista Josep Fèlix Ballesteros promet Canviar per millorar. Iniciativa diu que és D'esquerra i ecologista de debò i el Partit Popular que El teu futur és el nostre compromís. Esquerra, per la seva banda, afirma: Avancem amb força. A Reus, els republicans es decanten per Fem Reus + fort, la FIC per Treballem per gent com tu i ICV-EUiA demana al votant: Mou Reus amb les esquerres de debò. L'alcaldable socialista, Lluís Miquel Pérez, afirma que ell o el seu projecte és El millor per Reus, i en un racó dels cartells electorals hi inclou un colom Per la pau. La federació nacionalista i Carles Pellicer sentencien des dels seus cartells que Reus es mereix més. Els cartells que, de moment, han rebut els populars no porten més text que el nom de Miquel Àngel López Mallol i Vota el PPC. Finalment, a Tortosa es dispara la imaginació. CiU i el seu cap de llista, Ferran Bel, creuen que A Tortosa hi ha molta feina per fer; el lema electoral dels socialistes de Joan Sabaté afirma que Junts farem Tortosa molt millor, i el dels populars reafirma que els conservadors tenen El millor projecte per a Tortosa. Esquerra Republicana de Catalunya, per la seva banda, conclou: Diferents, Tortosa pel bon camí.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> El riu Ebre protagonitzarà la campanya electoral

> Maragall enceta la campanya a l'Ebre i destaca l'efecte revelador del PHN

> Ferran Bel (CiU) proposa construir el recinte firal de Tortosa a Ferreries, al costat del port fluvial

> Dolors Batalla presenta el programa de CiU per Valls per a vuit anys

> Pujol: «L'instint em diu que traurem molt bons resultats a Barcelona i la seva àrea»

> Els partits fan arribar a tots els caps de llista propostes per tractar el fenomen de la immigració de manera positiva

> El jutge Garzón ordena confiscar les paperetes electorals d'AuB

> Comença la partida

> «Esquerra no es deixarà prendre res»

> «El PHN ens pot acabar beneficiant electoralment»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.