| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 16 de maig de 2024


divendres, 11 de març de 2005
>

Punt i a part. El soroll que ve de dalt


+ Protesta contra el soroll de l'aeroport del Prat.  Foto: LLUÍS CRUSET
Per buscar problemes de soroll també cal mirar el cel. L'Ajuntament anunciava aquesta setmana en la comissió de Medi Ambient que havia expedientat l'empresa que ha posat en marxa a la ciutat una nova atracció turística, consistent en vols en helicòpter per les zones de més interès de la ciutat. L'empresa també ha hagut de fer petites variacions en la ruta i els helicòpters volen ara a partir dels 800 metres d'altura i no pas als 500 com feien. Les principals queixes de soroll per l'helicòpter provenen de Sants -a la plaça de la Farga hi ha un dels col·lectius més actius, tot i que ara l'helicòpter ja no passa per sobre d'aquest indret- i del barri de Penitents, en un dels turons que separen Gràcia i Horta. L'Associació Catalana contra la Contaminació Acústica (ACCCA) ha estat un dels actors denunciants del cas i considera insuficients les mesures: «No es tracta només de soroll, sinó també d'un problema de seguretat: en ciutat com Londres i París els vols turístics eviten els edificis i les grans avingudes i aprofiten els corredors naturals com els rius», explica la secretària de l'ACCCA, Esther Melcom. Aquesta entitat tampoc està d'acord amb l'estudi sonomètric que ha realitzat l'Ajuntament en diversos punts de l'helicòpter, on només en un punt se sobrepassava el límit de decibels permesos. «I és evident que el límit de 800 metres d'alçada no es respecta, allà dalt no hi ha Guàrdia Urbana.» La tercera pista de l'aeroport del Prat també ha provocat protestes dels veïns de diversos municipis i també en alguns punts de Barcelona. Els recorreguts que han de fer els avions per aterrar a la nova pista afecten sobretot Gavà, on s'han organitzat diverses marxes de protesta amb xiulets i casseroles fins a l'aeroport. En algunes zones del barri de Sants també s'han queixat del pas d'avions a poca alçada a sobre dels seus domicilis. La gestió de l'espai aeri és responsabilitat de l'Estat, que ho té concedit a l'ens gestor aeroportuari Aena. Tot i això, els veïns reclamen als ajuntaments la seva intermediació per aconseguir les mesures correctores oportunes. I en el cas de l'helicòpter turístic, que té llicència d'activitat municipal de Barcelona, una actuació més decidida per corregir el soroll.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Punt i a part. El soroll de la ciutat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.