|
ELS TOP 7 DE Mots de pas 17/12/2004 06:00
|
Aquesta setmana us plantegem el primer dels dos fòrums que romandran oberts durant tota l'època nadalenca. El següent serà el del divendres 24/12. Tots dos romandran actius fins al divendres 7 de gener.
Com que mentre aquest primer fòrum estarà actiu farem el pas del 2004 al 2005 hem decidit demanar-vos, per començar, els vostres mots de pas. Volem que ens feu partícips dels vostres passwords o contrasenyes preferides per accedir als diversos entorns informàtics als quals tingueu accés. Expliqueu-nos, també, el motiu que us els ha fet triar.
Hi ha històries de passwords realment sorprenents. Per exemple, una empresa anomenada SET UP a la qual els va plantar l'informàtic sense deixar dit quin password permetia accedir al sistema. Durant un temps l'empresa gairebé es va col·lapsar perquè no podien accedir-hi. Van provar mil paraules, fins que un va recordar com n'era, de malparlat, el maleït informàtic desertor i es va adonar del bifront de l'empresa: SET UP: PUTES. En efecte, les PUTES els van obrir les portes del cel.
Doncs això. Parleu-nos dels vostres mots de pas preferits. El millor missatge rebrà un exemplar de L'art de la comunicació secreta de David Juher per gentilesa d'Editorial Llibres de l'Índex i de la llibreria virtual llibres.com.
1. Suggeriment / Miquel
Si no recordes el mot de pas, anota el primer que et passi pel cap. LLavors el sistema t'indicarà que el mot de pas no és correcte, normalment amb un missatge que porta un codi d'error. Es tracta de fer servir aquest codi d'error com a paraula de pas, així quan t'equivoquis, sempre te'l recordarà.
2. ****** / Carles Fernández
Un sistema que em va comentar un amic va ser aquest: posar asteriscs. sembla una tonteria però té un munt d'avantatges. En primer lloc que és bastant fàcil de recordar. Després que és molt fàcil veure si t'has equivocat posant la clau ( ja que veus directament el que has escrit) i finalment a ningú se li acudiria mai probar una clau tant senzilla i evident com aquesta.
3. El cas és que no la se / Alexandre Lloreda
Estic fet un embolic, perquè la meva contrasenya preferida em fa viure en una contradicció permanent: No la se. Així de clar. Vull dir que quan el sistema em demana: "Introduïu la vostra contrasenya", jo escric: No la se. I funciona!
4. Fins als c... / Jaume
A l'empresa on treballava abans estava tan cremat que vaig canviar-me la contrasenya per una que expressava el meu estat d'ànim i em recordés cada dia quan entrava a l'ordinador que havia de sortir d'allà. La contrasenya era: facd***. O sigui: fins als collons de ... (els asterics corresponen a les inicials de l'empresa).
5. Oiuyoiuy / MontseMu
Divendres per la tarda. Per enèsima vegada, "Introdueixi el nou password". Estic a punt de perdre la paciència, i inconscientment faig amb la mà dreta aquell gest (típic d'estar a punt de perdre la paciència) que consisteix en fer una mena d'onada que va des del dit petit al dit índex (com les onades que es fan als camps de futbol), repicant amb les ungles contra la taula. Clac-clac-clac-clac. "Introdueixi el nou password", que sí, que ja ho sé. Repeteixo el gest però amb la mà al teclat, situada més o menys aleatòriament. El resultat, oh meravella, és "OIUYOIUY". I i em sembla perfecte, molt il·lustratiu: avui tinc ganes de queixar-me.
6. Jotape / Ricard Zamacois
Es una manera original i no he vist mai ningú que hi pensi. Utilitzar les inicials deletrejades: jotape pel Joan Perez o cuerra pel Quasimodo Rodriguez . . .
7. Tren de Sarrià / Jordi Mas
Sóc bastant previsible, i des de el primer dia i fins al dia avui com que m'obliga a canviar-la cada 3 mesos aproximadament vaig optar per anar fent camí. Per diferents motius el Tren de Sarriá em porta molts records així que vaig començar per PLCATNYA i passant per PLMOLINA vaig arribar al TIBIDABO, després des de GRACIA i passant per MUNTANER i BONANOVA fins a ELISENDA, més tard vaig continuar des de SARRIÂ fins VALLVSUP i d'aquí passant per LSPLANES - SANCUGAT fins SABADELL, ara estic a BXMIRASL camí de TERRASSA fins CAN-ROCA (encara per construir), quan acabi a lo millor vaig fent les del Metro, pero dintre de 40 noms ja agafaré la jubilació.
|
|