| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimecres, 25 de febrer de 2026

ELS TOP 7 DE Flotats no té ART 01/11/2000 15:50

Capde7mana vol encetar, després de Tots Sants, un debat sobre l'ART que atresora Josep Maria Flotats. Posats a compartir escenari per representar "Arte", més que en Pou i l'Hilario, podia haver triat el bagenc Manel EstiART-E, que per alguna cosa va ser abanderat de la E a Sydney. Molts grans personatges han tingut ART: Wolfgang Amadeus MozART, René DescARTes, ARThur Miller, ART Garfunkel, Vicent P-ARTal o el cARTer que trucava sempre dos cops… En canvi Flotats no. ¿Que potser s'hauria de fer dir FlotARTs? Proposeu ARTistes amb ART al fòrum "Flotats no té ART". Podeu nominar candidats i dates de tots els àmbits, perquè qui més qui menys tothom fa una mica de teARTre. I si penseu que aquesta 7mana ens patrocina el TNC us respondrem només amb una dita que resumeix el desembarcament de teatre en espanyol a Barcelona: "No vols Calderón, tres tasses".

1. Aquesta me la sé!
La Carlota Torrents ens envia una tirallonga d'ARTistes després d'un clam que també mereix ser reproduït: "Home, aquesta me la sé! Ja era hora que en poséssiu una de facileta pels menys dotats! Ja m'han pres en BogART, en SARTre, l'ARTís Gener i no ´se qui més. O sigui que em queden aquests: Joanot MARTorell, Sir ARThur Connan Doyle, Thomas BernhART, John BARThes, i menys nobles: pong un ChARTier en su vida, TARTuf (l'art i la hipocresia van junts, oi?), i l'EspARTacus (la guerra com un art per ChAR(l)Ton Heston)". Ja són ganes de trobar-li ART, al Heston!

2. Agustí BARTRA i LleonART

Jaume Aulet destaca aquest escriptor català doblement artístic: "No crec que a hores d'ara pugui existir cap escriptor català amb més capacitat artística que Agustí BARTRA i LleonART, amb un primer cognom que vessa de perícia estètica tant si te'l mires per davant com per darrera. La seva és doncs una autèntica potència creativa en tots sentits, la qual queda definitivament reblada quan entra en joc el segon cognom.

3. MozART, BogART, CuixART, GuinovART, LlopART… cues d'ART
Marta Pablo i Paco introdueixen l'enigmàtic Humphrey BogART. Rosa fa professió de fe empordanesa: "com a bona empordanesa no puc estar-me de nominar el nostre gran pintor contemporani a qui l'art li regalima de les mans i se li esfilagarsa pel nom: Modest CuixART. Gregori Gomis, que deu ser de Vilanova, afegeix GuinovART a la llista: "Ja s'ha fet esment del MozART, el BogART i el Modest CuixART, però ningú no ha recordat encara l'enormíssima figura de Josep GuinovART, de qui us recomano l'interior de la Torre del Mar a Vilanova i la Geltrú. Finalment, la Claudia Schaffer (glups!) escriu "Jo voto pel Jordi LlopART, perquè té molt d'ART i a més mirada de llop!

4. Congrés d'ARTistes a la CARTa

L'Enric Fontvila s'empesca un gran marc artístic per col·locat els seus ART: "Aquest cap de setmana s'ha celebrat, a la vila d'ARTà, el I Congrés dARTistes a la CARTa, memorial MARTa Mata, amb la pARTicipació de primeres espases del món mundial. En l'apARTat literari, ARTuro Pérez Reverte va fer una ponència titulada "Misteri i erotisme: de Sir ARThur Conan Doyle a ARThur Miller". ARTur Mas va dissertar sobre "BARTomeu Robert, polític i metge"; entre els assistents, hi vam poder veure l'expresident nord-americà Jimmy CARTer (que es pensava que la cosa anava sobre la vida i miracles de BART Simpson). Els exgovernadors civils MARTín Vila i MARTí Jusmet, en comandita, van desplegar tota la seva ARTilleria tot parlant de "ARTús, MARTí l'Humà i Carles MARTell: llegenda i realitat a l'alta edat mitjana". Per últim, el simposi "Les represetnacions ARTístiques d'ÀRTemis" va reunir, en el cóctel final, personalitats del món de la faràndula, com l'actor MARTin Landau que, tot imitant Bela Lugosi, volia vampiritzar la MARTa Belaustegui; o MARa Sánchez, que va patir un cert assetjament sexual per pART de MARTina Navratilova. Tot regat amb quantitats gens menyspreables de MARTini i perfumat amb havans PARTagàs. Al final, fARTs i satisfets, els ARTesans de la cultura es van acomiadar fins a l'any que ve. Que bé que viuen, els paios!"

5. No és dimarts, són les mARTes

Marta Pablo Monrabà, després de recomanar-nos en BogART, la MARTirio, en MARTin Luther King i la MARTa Ferrusola, s'adona que ella mateixa té art. Adéu, MARTa, s'acomiada a les 8h 56 del 3/11. Una hora després, a les 10.08, la Marta Martín Martínez escriu: "Hola, he llegit la llista que ha penjat la Marta Pablo Monrabà i m'hi sento molt identificada, sobretot amb en BogART, que és el meu preferit. Però en el meu cas, jo m'he descobert triplement artista, perquè en dic MARa MARTín MARTínez i no me n'havia adonat mai. Em sento feliç!

6. PARTenaires de BonapARTe
Swingkid troba estranys pARTenaires per a Flotats: "Com a pARTenaires jo li proposaria: per un dia guerrer, en BonapARTe; per un dia filosòfic, en SARTre; per un dia aventurer l'UgARTe (el de la regata en solitari Vendee Globe); i per afegir a l'obra el contrapunt femení, l'Helena Bonham-CARTer. Ara que també podria contractar en Xavier Sardà, per allò de ´MARte… i no vull ser dolenta, però el dictador silè es diu ni més ni menys Augusto Pinochet UgARTE…

7. AntiflotARTiana
Molts dels vianants del Capde7mana s'ha dedicat a ponderar, més enllà del llenguatge, si Flotats té ART o no. En Jordi diu "En Flotats no tindrà art, però la seva valedora mARTa sí que en té". Maria Rosa Xifré diu "Com podeu dir que en Flotats no té art? Té ARTritis al cevell!". Toni vota per ARTaud i afegeix sobre l'estrella flotatiana: "De Jove/ es Movia/ per França./ Aquí Lluitaven/ els Oprimits…/ Va Tornar,/ ben Apadrinat,/ quan Tot/ estava Solucionat". Jaume Valeri d'Urgell carrega cap a l'altre bàndol, tot dient: "No vols caldo?… Calderón". Andreu diu que "N'estem fARTs, de l'ART" I Joan Carles Garcia remata la polèmica el 4/11 a les 18.04.h amb una frase contundent que ens serveix per cloure aquest recull: "Esteu malalts".

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.