| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | diumenge, 21 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE ¿Totes Santes? 31/10/2003 06:00

Aquesta setmana us demanarem un exercici de gènere. De gènere gamberro, és clar, a veure si els verbívors ens espantarem ara davant l'allau de Halloweens que mai no ens trauran les castanyes del foc. Per entendre, què us demanem, recuperem primer uns versos de Sagarra de la transcripció feta per Lluís Permanyer a La Campana dels seus mítics "Poemes satírics". I concretament de la "Balada a fra Rupert". Uns versos collonuts que, entre molts d'altres, fan: Se'm poden contrapuntar/ amb tots els sants de l'Altar. No se'm poden tornar enrere/ com li passava a Sant Pere. I tenen un lloc tan suau/com els collons de Sant Pau. Són peces que fan lluir/ com els de Sant Agustí. I poden omplir un cabàs/ com els ous de Sant Tomàs. I encara sobrar-ne un tros/ com passava amb Sant Ambròs. Tenen aquell tuf honrat/ dels collons de Sant Bernat. No m'arriben fins al cul/ com a Vicenç de Paül. No m'escalden la titola/ com a l'Ignasi de Loyola. No em freguen la pastanaga/ com a Sant Lluís Gonçaga. Hi ha més tall i més tiberi/ que en els de Sant Felip Neri. No hi ha al món un tal encert/ com els ous de Fran Rupert. El poema en qüestió és, òbviament, una conya collonuda, digna de Tots Sants. Però ara nosaltres us demanem una collonada conyona, digna de Totes Santes. Us demanem rodolins d'aquesta índole genital amb totes les santes i verges del santoral, perquè els ovaris també "es puguin contrapuntar/ amb totes les santes de l'Altar". Segur que trobareu la rima més rica per complaure santa Frederica. El missatge més destacat rebrà a casa un exemplar del llibre recomanat: "Canvi d'agulles" de Lluís Muntada per gentilesa de l'editorial Proa i de la llibreria virtual llibres.com.

1. Joan Soler: La Santa del dia
Santa Letícia, que abans de fer-ho ja és notícia.

2. Martí Sunyol: Les santes van al cel (II)
Aquesta avui n'és primícia
i es que de santa Leticia
no sabem si era novicia
però el príncep ens ha trempat
i l'ha deixat ben cardat

3. Lluís Hansen: Unes quantes santes
Si és ben lleig i pot fer pena,
és d'aquella Magdalena.
Si fa un tuf com d'orinal,
Mare de Déu del Queralt.
Arrissat com un tutú,
Bernadeta Soubirou.
Si té restes com d'orina,
és el cony de la Cristina.
Si té restes de sabó,
la Maria Concepció.
Si té un pèsol eixerit,
és el cony de la Judit.
Però si en canvi és ben eixut,
pot pertànyer a Santa Rut.
I aleshores, tururut!

4. Agapimú: Balada santa de novembre
Dia set, santa Carina,
que es gratava la vagina.
Isabel carmelitana
n'era beata mundana.
I ara ja ve l'Almudena,
un putot dels que fan pena.

5. Martí Sunyol: Les santes van al cel (I)
goita santa Magdalena
sempre en té la boca plena
santa Marta beneida
quan s'hi posa sempre crida
tot passant de teta a teta
visitem santa Julieta
la vols petita o mitjana
lasciva santa Joana?

6. La pícara molinera: Verges i màrtirs
Perquè els secrets de l'hormona
els sabrà Santa Madrona
En memòria de Santa Florentina
Un altre dia pregarem a la vagina

7. Otami Katayama: Sor Ruperta
Jo sovint m'hi poso un dit
com fèia Santa Judit.
I el faig girar amb alegria
com fèia Santa Maria.

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.