|
ELS TOP 7 DE Fotografia oral * 16/05/2003 06:00
|
Com que vivim envoltats de fotos de polítics per tot arreu, el fòrum d'aquesta setmana és molt simple. Us demanem paraules, eslògans o cançons, en qualsevol llengua, que la gent pugui proferir mentre els retraten. Naturalment, la canònica catalana potser seria "Lluííííííís" (o, secundàriament, "patata"), però estem convençuts que les variants poden ser tan imaginatives com personals.
Us demanem, per tant, la banda sonora de les vostres fotos. Com sempre, la millor aportació de la setmana rebrà un llibre recomanat verbívor. Aquesta setmana un exemplar del volum "Al Carrer", edició d'Enric Gomà, per gentilesa de l'editorial Ara Llibres i de la llibreria virtual llibres.com.
1. Fliiiiiiiix L’aportació d’en Raül el situa dalt del podi:
“Naltres diem lo nom del poble, que té la sonoritat adient per fer fotos: Flix. Així li treiem utilitat per compensar la conya amb el nom de la població. (Ribera d'Ebre).”
2. Quan els polítics es retraten... Agustí Casals i Guiu ens explica què diuen els polítics quan es retraten:
“És a dir, quan es fan la foto, segur que diuen, com a mínim: Jordi Pujol: TrIIIIIas, MaaaaaS i cIIIIIu; Pasqual Maragall: CloooooS; Aznar: "Buuuuuix", "Bleeeeer" i aUUUUUUUb!”
3. Encara s'hi podria afegir Segons ACiG la nova reconquesta causa serioses conseqüències al despatx de Palacio:
“El que segur -segur!- que digué la ministra aquella, antiquadeta, quan va veure la foto, endarrerida ella, i deu anar repetint des de llavors: "PerejIIIIIIIl!". A més, vaig sentir a dir que, ampliadíssima, la tenia plantada a la paret del seu despatx de Palacio, com una gran conquesta. No m'estrAna!”
4. Un acudit El fotògraf de l’aportació d’en Sergi possiblement no sabia que al pot petit hi ha la bona confitura:
“Jo acostumo a fer dir el meu nom, Sergiiiii!!! El saben aquel que diu que era una dona que tenia una boca enooooorme i s'havia d fer unes fotos de carnet? Doncs resulta que el fotograf li aconsella que digui:"con-fi-tuuuuu-ra!". S'aprepara la camera i llavors, al tirar la foto ella engega:"MEL-ME-LAAA-DA!"
5. El formatge dels molt formatgers L’Ignasi Fontvila ens proposa una més que nostrada adaptació del clàssic anglès “say cheese”:
Recordo haver vist una pel.lícula fa temps on un fotògraf professional feia la clàssica foto de tota la família. Abans de disparar, els deia "digan queso", una traducció no gaire afortunada -malgrat que literal- de l'anglès "say cheese". Per no faltar a l'esperit del film original, a l'adaptació catalana el fotògraf podria dir "Cadííííííí" en referència a la coneguda i nostrada marca de formatges.
6. Vingaaaaaaaaaaa !!! / Els diiiiiiiiiiits!!!! No podem deixar de banda les experiències personals de Dani Vidal i Sergi Andrés:
* “Quan faig una foto de grup a la familia tinc fama de tardar molta estona a preparar els estris, i em diuen: vingaaaaa!!! i queden bé i tot, així.”
* “Els diiiiiits!!!! ...és el que sempre em diuen quan em disposo a disparar amb la càmera. Tinc uns dits força grans i sempre acabo tapant el flaix!!!”
6. Vingaaaaaaaaaaa !!! / Els diiiiiiiiiiits!!!! No podem deixar de banda les experiències personals de Dani Vidal i Sergi Andrés:
* “Quan faig una foto de grup a la familia tinc fama de tardar molta estona a preparar els estris, i em diuen: vingaaaaa!!! i queden bé i tot, així.”
* “Els diiiiiits!!!! ...és el que sempre em diuen quan em disposo a disparar amb la càmera. Tinc uns dits força grans i sempre acabo tapant el flaix!!!”
7. Vull un llibre desesperadament. El grau de sinceritat de SiKNUS és insuperable:
“Jo podria dir que dic "maquineta de fer punta" o "puntax" tant se val, segons Maquiavel el que importa és la finalitat. Però seria mentida. No ho dic. Dic Lluís i només quan m'obliguen. Això sí, intento somriure una miqueta.”
|
|