|
ELS TOP 7 DE Homenatge a Tres 07/02/2003 06:00
|
Aquesta setmana ens dedicarem als trios en totes les seves variants, en homenatge a l'artista del silenci Tres, que acaba de presentar el seu projecte Dodecamut a Barcelona.
Per exemple, un trisagi és un himne que conté tres vegades una advocació determinada, com ara el "Sant Sant Sant". És allò del "si no vols caldo, tres tasses". El número tres és especialment ric en connotacions. A banda del mític "ménage a trois", hi ha trenta mil maneres de designar els grupets de tres. Hi ha trios d'asos i hi ha tercets de corda, hi ha triumvirats encara que no siguin romans, i troiques encara que no siguin soviètiques. Hi ha Trinques i trinquets. Trimotors, trifàsics, trilogies, tríptics i tripijocs (encara que no vingui a tomb). Eren tres els components de la Santíssima Trinitat, i trinitaris són també els Tres Latinos i les Tres Bessones. Trinar vol dir fer la tercera missa i potser fins i tot el Trinaranjus té alguna cosa especial que el fa pertànyer al sector terciari. En fi, que aquest no és un fòrum per ventilar-se'l en un tres i no res.
Us demanem tota mena de coses que vagin per triplicat. Lamentablement, la millor aportació de la setmana no podrà tornar a rebre tres llibres com en el cas de la trilogia d'Alfred Bosch, sinó un de sol, però serà un "Manual d'enigmística" per gentilesa de l'editorial Columna i de la llibreria virtual llibres.com.
1. Triscant pels camins trillats Les TRIbulacions d’en Lluís Mª Bonet TRIomfen:
“Un senyor, que no era la TRInidad Jiménez ni pertanyia a les TRIades japoneses, llegia "TRES TRIstes tigres" del Cabrera Infante, assegut en un TRESillo. Però estava TRIst perquè li feia mal la TRIpa i no TRIomfava a la seva TRIbu…”
2. (3x6)+2=20 En Ttrignasi Tripoll aconsegueix tocar el dos: “Si al tercer mil·leni som incapaços de posar al tercer món per la tercera via, jo deixo de cercar tres peus al gat, m'apalanco al tresillo en un tres i no res, i toco el dos!”
3. Trilogies i "divertimenti" variats L’aportació d’en David relaciona trilogies i cinema: “El trio, en cinema, és un format clàssic i quasi sempre mític; trilogies n'hi ha a cabassos: (…) La gran majoria d'aquests articles podrem adquirirlos al TRIangle de Barcelona, on rebuscant potser fins i tot trobarem alguna còpia de l'inefable film Tres Amigos, versió còmica dels Set Magnífics (set?!?!?!).”
4. 3 MOBLES 3 …O les aventures d’un “verbòfil pujat en un tren”, segons en Tadeus Calinca “…En el meu cas, després de freqüentar durant molts anys la línia Xàtiva-València, vaig arribar a aprendre'm alguns dels textos més curiosos. Un exemple que té a veure amb l'actual tema del fòrum seria aquest: A l'alçada d'Alfafar-Benetússer, ja prop de València, es podia llegir el següent rètol sobre la façana d'una fàbrica: "Mobles, sofàs i... TRESILLS".
5. Jo també em dic TRES! En Jordi Suñé Morales pertany a un duet musical anomenat justament TRES: “Hola sóc el Jordi dels TRES del Baix Gaià. Això és collonut. www.paisoscatalans.org/tres Ens veiem a L´Auca. Teniu un moscatell pagat (De ca L´Aurèlia!) P.D. El diumenge 23 de febrer fem la CALÇOTAAAADAAAA!"
6. Triologies heroiques El Dani Vidal rememora trilogies històriques: “La història dels darrers segles ens ha aportat algunes triologies remarcables: el crit revolucionari de 1789: Liberté, Egalité, Fraternité - l'eslògan feixista Dios, Patria y Justicia - Les paraules de Companys: Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, tornarem a vèncer !! ….”
7. Per les sigles de les sigles... L’aportació d’en Pasqual podria petànyer no a tres però si a dos fòrums: “Enllaçant amb el fòrum de la setmana passada podríem recordar aquí a la Triple A terrorista, la triple B utòpica (bo, bonic i barat), l'acadèmia de quasi tot CCC, la inscripció DDD dels discos compactes, el lema FFF (fuig, feina, fuig)dels estudiants, el temible KKK (Ku Kux Klan), la inevitable WWW d'Internet i el sexual XXX.”
|
|