|
ELS TOP 7 DE Jo no vull ser famós 15/03/2002 06:00
|
A vegades no vols ser famós però resulta que el teu nom i el teu cognom sonen molt. Tant, que acabes donant la nota sense voler. Segons Idescat al Principat de Catalunya sol hi ha 44.672 noies que es diuen Rosa (és el tretzè nom de dona més posat) i 106.958 persones que es diuen Lòpez de primer cognom (el tercer més freqüent). Quantes Rosa Lòpez hi deu haver a Catalunya que no aniran a Eurovisió, i potser ni ganes? Com és la Rosa Lòpez que coneixeu? Més guapa, més prima, menys cridanera? De què treballa, a què dedica el seu temps lliure? Té pàgina web personal? Com li ha canviat la vida el fet que la triomfal famosa es digui justament Rosa Lòpez?
Aquesta 7mana volem notícies sobre dobles de la Rosa. Si no en coneixeu cap també serveix algun David Bustamante (a TV3 hi ha un tècnic que s'ho diu, tot i que encara no té pàgina web personal) o un David Bisbal (o, ja posats, un David de La Bisbal). Segons Idescat de Davids catalans n'hi ha 59.254, gent amb cognom Bisbal 442 i que es diguin Bustamante només 57. També serviria un Manu Tenorio, una Nuria Fergó... I si no coneixeu cap doble dels del Triomf, també acceptem clàssics: un José Luis Rodríguez a qui tothom coneix com el Puma, un Perales (i cómo es el), una Núria Feliu, un Julio Iglesias, un Sergio Dalma (que en realitat es diu Josep Capdevila), un Miqui Puig (el de los Sencillos, no el director general), un Josep Guardiola (no el futbolista), un Lluís Gavaldà (no el polític)...
Afegiu al fòrum missatges amb relats verídics sobre dobles de famosos. I ja sabeu que, com cada 7mana, la millor aportació que acrediti un e-mail real serà premiada amb un llibre verbívor per gentilesa de la llibreria virtual "llibres.com".
Esperem, afamats, els vostres episodis sobre la fama fatal.
1. L'ÚNICA ROSA LÓPEZ Jordi Comasòlives ha localitzat una Rosa López anònima, que no cantarà a Eurovisió. Deu tenir uns 75 anys, viu a Castellar del Vallès, és molt trempada, li agrada molt fer petar la xerrada, anar a caminar amb els seus gossos i quan jo era petit em servia a granel la llet de vaca que bevíem a casa. Segur que l'anonimat és una més de les seves virtuts, i per això fa guanyar el seu descobridor Comasòlives el premi del "Jo no vull ser famós".
2. EL PUMA MOSSEGA "Em dic Josep Lluís Rodríguez. Dec ser un dels cinquanta mil JLR que viuen i treballen a Catalunya, vull dir que ja sé que no sóc molt original... Ara ja fa anys que ningú no m'emprenya, però hi va haver un moment que la gent del meu voltant em deia "El Puma" i em posava com una moto". Guanyaria el top7 d'homenatge al "Jo no vull ser famós" si no fos que el Puma ja no és famós.
3. L'AUTÈNTIC ALEJANDRO SANZ Climent Lupón és cosí d'Alejandro Sanz. No un imitador, l'autèntic, perquè el cantant en realitat es diu Sánchez. Hauria de cobrar drets d'autor o demandar-lo per plagi?
4. MOSSÈN CINTO Jordi P ens presenta un amic que es diu Jacint Verdaguer, el "Cintu", però ni és mossèn ni es celebra el centenari aquest any. Suposem que tampoc el del Madrid.
5. VAYA PAR DE GEMELOS L'Enric Fontvila té un Francisco Martínez Soria a la feina, a qui ningú li diu Paco, no fos cas que el Parada el portés a Cine de Barrio... Per la seva banda, A. Casas ha trobat una mena de minotaure modern, una Rosa Bustamante a La Seu d'Urgell.
6. FAMOSOS IMMADURS Un capde7manaire que signa "i no em cal amor" assegura que la Jennifer López i en Jordi Tarrés comparteixen aula a l'escola Sant Lluís Bertran de Roda de Ter, estan a la classe de P3 "Els Cargols". Es confirma que els famosos són immadurs.
La Núria Arús és mestra i ha tingut com a alumnes un Carles Moya que dibuixava i un Josep Carreras que era un autèntic "cul de Josepet". Josep Maria Guil va tenir al curs de l'Escola Pia de Terrassa un Toni Clapés, un Joan Miró i un Joan Ramon Jiménez.
7. PERALES I COLÓN Alexandre el Xic va conèixer un José Luis Perales que feia de voluntari Olímpic, la Sussana coneix un Pau Gasol de la Garriga que no és alt com un Sant Pau, i va conèixer un Fidel Castro poc revolucionari, kaspens presenta un Cristobal Colón de la Garrotxa conegut en el món dels postres làctics, i la Ció Rigau coneix un atleta que es diu Gustavo Adolfo Bequer.
|
|