|
ELS TOP 7 DE Cara, o què? 20/02/2009 00:00
|
Coincidint amb els 10 anys de la mort de Carles Sabater, la verbívora Clàudia Viladrich ha escrit una història imaginària construïda a partir dels títols de totes les cançons del grup Sau que Sabater compartia amb Pep Sala. Si sou saueros, lo trobareu aquí, al web de Catalunyarock.
La història ens inspira un fòrum musical. Però no es tracta d'escriure tot un un conte, sinó un missatge breu (d'estil telegràfic i longitud màxima de 5 ratlles) que contingui un mínim de 10 títols de cançons d'un artista, el nom del qual encapçalarà el missatge. Per exemple: Llach. La gallineta ha dit que no l'estaca si em dius adéu... Com més coneguts siguin els títols de les cançons, millor. El missatge més destacat rebrà un exemplar del llibre de jocs 100 passatemps musicals (Diagons i Sidokus) dels germans Puertas per gentilesa de Clivis publicacions.
1. Diàleg d'amants vora el (Lluis) Llach (F. Xavier Gil)
- Laura!
- Fabià!
- Vens, vida?
- Vaig i vinc, Vinc de molt lluny, vinc a dur-te amb la veu un cant d'esperança.
- Tinc un clavell per tu, i una cançó d'amor, criatura dolcíssima.
- Dona'm la ma!
- Jo canto a l'amor, i si canto trist, mai no sabré ma tristesa, potser el desig.
- Nit de somni, només per a tu: terra, sol, lluna, astres, un núvol blanc, cels trencats...
- Jo també he dormit a l'alba, arran de terra, damunt d'una terra, i tanmateix, a força de nits, despertar: res no ha acabat.
- Una il•lusió: torna aviat! Vull somiar el demà!
- Ara mateix?
- Temps i temps
- No abarateixis el somni! Jo hi sóc si tu vols ser-hi!
- Silenci, un no sé què... tendresa!
- Escriu-me aviat
- Ens veiem a Folgandros!
2. N'Antònia Font (jms)
En s'estiu, a Rússia, dins d'aquest iglú i darrera una revista, la vida de l'astronauta és com una bombolla. Fa calor i l'univers és una festa : focs artificials. Tot sol, la vida passa. Tots es motors i mecanismes del vehicle lunar : alegria de tornar a sa terra.
Viure sense tu, tonto ? Extraterrestres : vos estim a tots igual !
3. El cor del temps (ventura aran)
Mercè, me'n aniré de casa, abraça'm, (que) no voldria res més ara (que) viure sense tu, alenar (a) les illes el pi de Formentor, (perquè) es fa llarg, es fa llarg esperar carta a un amic, carta a l'exili.Jim, dóna'm la ma des de Mallorca a l'Alguer. Per Hipòcrates! Què volen aquesta gent? En temps de calabruix, la musica (de) la dansa de la primavera (fa) anells d'aigua (i)la veu del mar (es)cançó de bressol.
22 cançons totes del disc El cor del temps de Maria del Mar Bonet
4. 17 Pets -inodors i innocents- (Marçal Ayats)
Bon dia noia de vidre: dissimulat et miro i dorms, estúpidament feliç...Del balcó de casa digue'm que m'estimes. La solució: dissabte vine a la festa , munta't-ho bé a batzegades! Jo vull ser rei, una estona de cel.
(En tinc disset, massa jove per fer-me gran... a vegades el món em fa por!)
5. 17 Pets -inodors i innocents- (Marçal Ayats)
Laura
Escriu-me aviat, tinc un clavell per tu, un no sé què només per a tu. Respon-me, ens veiem a Folegandros a l'estació
Porrera, Novembre 72
6. A l'estil d'Albert Pla (Sergi)
Deu títols, un missatge breu amb (més o menys) sentit:
"Alexandre el Gran fa pipí al quarto dels trastos, la gran cascada. El capellà del poble somnia un crim d'amor. L'home com cal, nocturn, ja dorm."
Salutacions,
7. Raimon per sempre (rosa)
L'ultima llum d'estiu d'un temps d'un pais, en el record encara de la nit mirem al vent i tirem la pedra molt lluny. Tenim disset anys, i amb un pensament cantarem a la vida, .I en la nit diguem no
|
|