| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dissabte, 13 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE Llista de noCSes 13/06/2008 00:00

La periodista de "El matí de Catalunya Ràdio" Sílvia Mateu, especialitzada en economia, cultura anglesa i d'altres coneixements inconfessables, va explicar l'altre dia un d'aquells equívocs antològics que il·luminen la comprensió del món. Uns amics seus havien de passar pel feixuc tràmit d'afluixar la mosca en una llista de noces. En arribar-hi, troben que al rètol hi diu: LLISTA DE NOSES. I, en efecte, la majoria d'objectes inútils que s'hi podien comprar farien prou nosa a casa. Volem equívocs basats en la substitució d'una C per un S o viceversa (viseverça?). La troballa més destacada rebrà una gratificació llibresca digna de figurar a qualsevol llista de noses: la novel·la verbívora AblanatanalbA, publicada per Màrius Serra l'any 1999, per gentilesa d'Edicions 62 i de la llibreria virtual llibres.cat.

1. Con S o con C (Jplanas)

Fa uns anys, vaig anar a comprar un radiocasset per a la feina en un d'aquells basars barats. A l'hora de fer la factura li vaig dir a la persona que m'atenia que la fes a nom de Consorci per a la Normalització Lingüística. Ell em va demanar:
- Consorci, con s o con c.
Jo li dic que amb c..., i escriu: Concorci.

1. Metges (martap)

Dos casos reals de Srs. Doctors amb un cognom que no inspira gaire confiança: El doctor Carnisser i el doctor Matesanz

2. Coto de caca (Elisenda)

Recordo que fa uns anys, amb uns amics madrilenys, rondàvem per les Garrigues. En veure una cartell que indicava zona restringida de caça, el pare de família es va dirigir al fill dient-li: "Mira hijo, como son esos catalanes, COTO DE CACA, dice aquí".

2. Gratacós (Núria)

Conec una dermatòloga que es diu Gratacós (de debò, a mi m'ha visitat). El seu consell deu ser que qui li piqui que s'ho rasqui.

3. Nupcial (Juli Guerra Muñoz)

Posats a parlar de noces, sempre m'ha fascinat la curta distància que separa els verbs CAÇAR i CASAR

3. Psicòpata? (Xeiè)

Un tal Josep Vives que treballa en una funerària. Suposo que les enterra ben mortes.

4. Sementerio (martí)

Això és el que resava el rètol de la porta d'un cementiri rural (sense identificar) en una fotografia en b/n que es va poder veure en una exposició a la sala d'exposicions de la Caixa de Barcelona del c. Jaume I deu fer cosa de trenta anys.
Si algú és capaç de trobar-ne la pista, aviseu sisplau. Era sensacional.

4. Pep Guardiola (jms)

No sé, no sé ... però em sembla que el nou entrenador del Barça no podrà fer honor al seu cognom i haura de gastar força diners en fitxatges.

5. Pel juny la falç al puny (cesca)

Anunci : "Vine a la Festa Major i passa't-ho bé amb la cega dels camps"

5. futbolista raquític (tombuctu)

Un jugador de la selecció de Croàcia es diu Ivan Rakitic.

6. Hagués dit "salaris"... (M.)

Fa anys, a un locutor de TV3 li va relliscar la sonora i va dir que "El govern havia decidit congelar els ous dels funcionaris". Apa, a sobre de cobrar poc!

6. Autoironia –quasi- (Teresa Amat)

Es deia Amat i no l'estimaven.

7. Indignassió (Marçal Ayats)

Últimament m'estic posant nerviós amb el tema dels mòbils que es fabriquen. La majoria no accepten la Ç i no paro de rebre missatges que envien "abrassades" a un tal "Marcal"...
no anem bé no...

7. Bill Gates (gundisalvus)

Com va dir un profe meu, curiós que l'home que ha fet més finestres en aquest món dugui "portes" com a cognom.

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.