|
ELS TOP 7 DE Llibreters creatius 01/02/2008 00:00
|
Heu trobat mai un llibre de poemes a la secció d'economia d'una llibreria gran? I a l'inrevés? La publicació del llibre del falangista Eudald Finestres, Instruccions per a l'ocupació de Catalunya, amb edició i nota biogràfica a càrrec d'Enric Gomà, ha desconcertat uns quants llibreters. La FNAC el posa a "Política"; La Central, a "Història"; La Casa del Llibre, a "Humanitats" i La Catalònia, a "Ficció".
Aquesta setmana us demanem llibres desubicats. Heu trobat mai La catedral del mar a la secció d'arquitectura? Mil cretins a la de política? Adéu, Boadella a la de teatre? El missatge més destacat rebrà un llibre que potser no sabríeu a quina secció posar: Doble contra senzill (la incògnita del jo i l'enigma de l'altre en la literatura), d'Eduard Vilella, per gentilesa de Pagès i de la llibreria virtual llibres.cat.
1. Confusió violenta (Enric)
A l'FNAC vaig trobar 'Cançó de bressol' de Chuck Palahniuck a l'apartat de literaturia infantil... És un llibre que ha esgarrifat a més d'un adult, m'agradaria saber si algun pare el va arribar a regalar per error!
2. Diversos (Àngels Blasi)
Se m'acut que podriem trobar: EL TEMPS DE LES CIRERES de la Montserrat Roig a l'apartat d'HORTOFRUCTICULTURA // L'AGULLA DAURADA també de la Montserrat Roig a l'apartat d'ART // EL TESTAMENT de Xavier Benguerel a l'apartat de DRET i finalment CARN D'OLLA d'en JAUME CABRÉ a l'apartat de CUINA... es clar.
3. Biblioteca (xavier)
Aquesta és una experiència personal, que em va passar a començaments dels anys 80: vaig anar a una biblioteca pública de Terrassa per fer un treball de ciències, concretament d'astronomia. Vaig demanar un llibre sobre estrelles i em van donar un llibre sobre estrelles... de cinema
4. He decidit reordenar la meva biblioteca (tombuctu)
A la secció d'esoterisme hi he començat a posar LA MUNTANYA MÀGICA de Mann, EL CARRERÓ DELS MIRACLES de Mahfuz i LA CIUTAT DELS PRODIGIS de Mendoza.
A la de jocs i esports, RAYUELA de Cortázar, EL JOC DE LES GRANISSES de Hesse i LA POR DEL PORTER DAVANT DEL PENALTY de Handke
A la de psicologia de butxaca i autoajuda EL LLIBRE DEL DESASSOSSEC de Pessoa, SOLITUD de Víctor Català i LA INSOSTENIBLE LLEUGERESA DEL SER de Kundera.
Potser també hauré de començar la secció de mecànica de l'automòbil per a la GUIA MICHELIN...
5. Els sots feréstecs (Jordi)
A una llibreria de Mataró, estalvio el nom per no marcar-la per la resta d'eternitat, vaig demanar "Els sots feréstecs" i qui m'atenia em va dir, amb aplom i naturalitat, que no tenien cap llibre de Geologia¡¡¡
6. ENTREMESOS de Cervantes (MagMÀ)
Els ENTREMESOS cervantins, en una reorganització llibretera, podria anar a parar per error al prestatge dels llibres de cuina.
7. Escrivint us fotreu de gana (Albert Vitó Godina)
LA CUINA DE L'ESCRIPTURA, d'en Daniel Cassany era un llibre imprescindible per aprovar l'assignatura d'un professor que teniem a la facultat que es deia... Daniel nosequè... Cassany, em sembla. Al Corte Inglés de Plaça Catalunya havies d'anar a la secció de GASTRONOMIA per trobar-lo.
|
|