| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | diumenge, 14 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE Mots remots 09/03/2007 00:00

La repetició és una estratègia clàssica del joc verbal. La petició d'aquest fòrum es basa en la repetició, justament. Busquem mots que es poden repetir (tantes vegades com sigui possible) amb un sentit divers. Per exemple demanar cafè i moldre'l, però no només mòlt, sinó "molt mòlt". Un exemple clàssic seria la frase tridivina que empren els mallorquins per mostrar les tres pronúncies de la e: "Déu deu deu". Us demanem, doncs, frases fetes amb mots remots. El missatge més destacat rebrà un exemplar de verbalia.com. Com? Sí, del llibre homònim de Màrius Serra del que va néixer fa cinc anys aquest portal. Verbalia.com (llegir, jugar, tal vegada escriure) per gentilesa d'Empúries i de la llibreria virtual llibres.cat

1. (Joanjo Aguar Matoses -de Sueca. País Valencià. Marènia [o Països Catalans]-)

# Açò no tira ni a tirs

"Els tirans de Tirana no tiren tirs al tir i arrossegament, ni emulen el 'Tirant', fins que no ordenen: 'Tira'ns i estira'ns els tirants' ", llegia en un diari de gran tirada a Tiro, en acabar amb Tirso de Molina, mentre esperava el vol cap al Tirol.

"Els cabdills de Tirana [capital d'Albània] no disparen trets al concurs de tir i arrossegament [modalitat de competició amb cavalls], ni emulen el 'Tirant lo Blanch'[¿qui serà aquest compare?], fins que no ordenen: 'Col·loca'ns i tiba'ns les corretges de l'haca' ", llegia en un diari de gran envergadura a Tiro [l'actual 'Sur', ciutat del Líban], en acabar un llibre del dramaturg Tirso de Molina, mentre esperava el vol que em duria al Tirol [regió alpina d'Àustria].

# 'CAP', el súmum. (ara amb huit+1 usos diferents)

CRÒNICA NEGRA. ESQUARTERAMENT D'UN SUPERIOR. SENSE AMAGATALL.
Assassí: He regirat el vaixell de cap a cap, d'ací cap allà, de proa a popa, i no hi ha manera. El cap del meu cap no cap en cap lloc. Llença'm un cap, 'mariner d'aigua dolça'.
Còmplice: Xè, collons, enterrem-lo vora Xàbia. Posa rumb al Cap... de la Nau.
----------------------------------------------------
AL LÍMIT
MÉS CURT ENCARA: 'CAP', TAMBÉ AMB HUIT USOS
De cap a cap, cap cap no cap al Cap de Creus. Lliga un cap cap ací, i faran 'sí' amb el cap.
----------------------------------------------------
ARA SÍ. A LA VORA DE L'ABISME.
'CAP', AMB HUIT USOS NORMALS I UNES SIGLES UNIVERSITÀRIES.
"De cap a cap, cap cap no cap al Cap de Creus. Lliga un cap cap ací, i faran 'sí' amb el cap", escrivia avorrit, a Gandia, un estudiant del C.A.P. [Curs d'Aptitud Pedagògica].

2. Si cal, cal (julieta sunyol)

Veig la mà de ma neta nèta mira l'amic que seu al seu lloc,sol al sol,sense cap cap al costat, i no veu la veu d'on surt,amoïnat pel pèl que cau al cau de la guilla que guilla i de la fura que fura a l'herba del puig, puig amb la falç, el fals pagès també ha de tocar el tucà, i el vol al vol, i si pot, al pot. I diu que molt bé, si ve el bé al seu si, si és gros en menjarem un mos i mos anirem , si cal, a Cal Pere per a dormir.

3. Cultura popular i nit de revetlla (Ignasi (BCN))

Quan quelcom enuncia un refrany, ens trobem davant una dita dita dita dita popular.
-I quina música posareu?
-Els Duran duran Duran Duran.

4. Per Déu! (jordi)

En recupero un que vaig posar en un altre fòrum però que ve al cas.
L'entrenador d'un mal equip als seus jugadors:
- PER DÉU! PERDEU PER DEU.

5. De punt (Roger)

Tant bon punt era a punt, tenia el seu punt veure'l només amb el jersei de punt i punt.

6. Augmentat i corregit (jms)

Em falta un bull: mentre la sopa bull que bull, vull bull i bec Red Bull, i veig els Chicago Bulls.

7. Bancs pertot (MagMÀ)

Vaig al banc, posen les meves dades en un banc, espero en un banc, em donen un banc de tubs, que omplo tot mirant un banc de núvols, em paguen prou per a un banquet però decideixo anar a ingressar-ho, el metro és un banc de sardines, arribo finalment al banc, i a dins... bang!

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.