| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimecres, 17 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE Viure mata 16/06/2006 00:00

El verbívor Marc Vigo ens presenta una frase impossible de completar per escrit. Ens la dicta: "Vaig lligar una vaca suïssa a la baca del cotxe i, només arrencar, em van caure totes dues (bvaques)". ¿Com escriuríeu l'última paraula en un concurs de dictat? ¿Baques? ¿Vaques? ¿Bvaques? ¿Waques? O, dit d'una altra manera, ¿quin valor li atorgaríeu a la x de l'equació "1 vaca + 1 baca = 2 x"? Us demanem frases impossibles de transcriure sense cometre cap falta d'ortografia. El missatge més destacat rebrà un exemplar del llibre d'aforismes d'Abel Cutillas Viure mata, per gentilesa de l'Editorial Fonoll i la llibreria virtual llibres.cat.

1. Anem a fer pinzells (Salvador Cases i Majoral)

Fa cosa d'un mes vaig anar al bosc a recollir material per fer pinzells. Armat amb un fusell de dards anestèsics -perquè matar animals pels pèls no té justificació possible avui en dia!- em vaig endinsar amb el meu tot terreny pels boscos, a veure si topava amb algun mamífer els pèls del qual es cotitzessin bé. De sobte, un porc senglar va creuar el camí a pocs metres del cotxe. Vaig aturar el motor, vaig treure lentament el fusell per la finestra i vaig disparar. El dard va anar directe al llom del senglar, el qual no va poder fer ni cinc passes: de seguida va caure a terra adormit. M'hi vaig acostar disposat a arrencar-li tantes cerres com pogués. Aquell senglar, però, tenia unes cerres tan gruixudes que, per poder tallar-les, vaig tenir que anar a buscar una petita serra al cotxe. Quan només havia tallat la primera cerra, el senglar es va despertar! Molt espantant, vaig deixar caure allà mateix ambdues scerres i vaig fugir pneumatics ajudeu-me! Quan se'm va passar l'ensurt vaig aturar el cotxe i vaig acostar-me a un rierol que travessava un prat. Quina no va ser la meva alegria quan vaig veure un bisó bevent al rierol, i un visó nedant-hi! Només em quedava un dard, però. Tant se val: tal com va fer la bala màgica de Lee Harvey Oswald, amb un sol dard que va rebotar per totes les pedres del rierol vaig aconseguir adormir als dos vbisons i tornar a casa amb material de primera per fer pinzells!

2. De qui és la ceba? (Rubén Fernández Orea)

Aquesta ceba és teva o és meva? És (SC)e(VB)a

3. Carme (Tadeus Calinca)

La meua amiga Carme assisteix a sessions de meditació trascendental hinduista encaminades a alliberar-se del karma superficial i trobar un estat de plenitud en l'esperit. Curiosament, al lloc on ella fa la meditació hi van quatre dones més, totes elles anomenades "Carme". El gurú que les dirigeix en la seua introspecció està una mica fart de totes aquestes coses, i un bon dia, en un estat d'ira impropi de les seues ensenyances, exclama: "Ja està bé! Ací hi ha massa Carme/Karma!"

4. All that jazz (Eva Vendrell)

Té un matalàs vell i un vinil d'en Duke Ellington, i la sensació que no sabria viure sense cap dels dos (jaçzzos).

5. VBots (kispar)

Eren a l'església,
just abans de fer el vot.
No sabia si fer un bot i fugir-ne,
o assumir la prometença...

Quin VBot havia de fer?

6. Gana (xavi torres)

Fa una estona, ella bullia bledes i jo estava a punt de demanar-n'hi un plat però no ho he fet. Ara de bledes ja no en BVULL, he vist que estava preparant un rostit de vedella.

7. (V/b)oga (anagrAma)

- Les cadires de boga estan en voga.
- Voga per pescar una boga en aquella boga.

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.