| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimecres, 17 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE Opositors o posi tors 12/05/2006 00:00

El final del tripi tripartit fa que la posició de l'oposició sigui cada cop més variada. Per això, aquest primer fòrum post-tripartit us demana mots poc coneguts creats per oposició a d'altres. Per exemple: "autònim", que designa el nom real de l'autor per oposició a "pseudònim". També valen mots dels quals només usem els que s'hi oposen: com per exemple "sòlit" (acostumat) i el més freqüent "insòlit" (desacostumat). El missatge opositor més destacat rebrà un exemplar del magnífic Diccionari dels llocs imaginaris dels Països Catalans de Joan-Lluís Lluís, per gentilesa de La Magrana i la llibreria virtual llibres.com.

1. in/im (Salvafdor Seguí)

Una que em balla pel cap de fa temps (no és meva, l'he sentit en algun lloc): perquè es diu inflamable? no seria més lògic fer com els anglesos i fer servir "flamable" i reservar inflamable per allò que anomenem ignífug?
Una altra:
si algú que no s'altera per res del què succeeix al seu voltant diem que resta impassible a algú que salta a les primeres de canvi l'hauríem d'anomenar "passible"?

2. Insípid (Josep Maria Puig)

Tothom ens hem trobat alguna vegada amb un menjar insípid, però el més habitual és que sigui "sàpid", saborós.

3. Imperdible (Ció)

Si és imperdible, per què es pot perdre un "imperdible"

4. No comments (eladi)

hi ha increments salarials,i, per tant quan no et pujen el sou, ( i mai millor dit) es excrement salarial.

5. Ja no necessitaré allargar el penis del meu home. (dolça cebrian ester)

Anem a pams. Si un MICRÒfon augmenta el so,un MICROpenis augmentarà el plaer. O el que és el mateix,perquè coll... es diu micròfon i no macròfon?

6. Impositor (Ció)

Si un impositor és qui posa diners - a la llibreta de la caixa, per exemple- per què de qui els en treu no se'n diu "expositor"?

7. Impol·lut (Antònia Fontalba)

Jo el que trobo és que hauria d'existir el terme "pol·lut", per oposició a "impol·lut", però no el trobo al diccionari. Només hi trobo "pol·luït".

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.