|
ELS TOP 7 DE Loteria 25/11/2005 00:00
|
La gent busca números de loteria que ha somiat o que li recorden una data concreta. Arran de la publicació del seu nou llibre Els 65 millors crucigrames per tenir SORT, Màrius Serra i Pau Vidal han recuperat el vell joc de la calculadora per trobar paraules clau de 5 lletres que remetin a números de cinc xifres amb la sana intenció d'endevinar la grossa de Nadal.
Us demanem les vostres manies. ¿Heu buscat mai un número concret per a una rifa? ¿Per què? ¿L'heu somiat? ¿Heu buscat arguments més o menys raonables? El missatge guanyador potser no guanyarà la grossa de Nadal, però rebrà un exemplar de Els 65 millors crucigrames per tenir SORT per gentilesa de l'editorial Empúries i la llibreria virtual llibres.com.
1. Loteria romana (Xavi Torres)
Jugant amb el caràcter LÚDIC de la loteria se m´ha ocorregut que, en números romans, al mot LVDIC li correspondria el 55599. I he pensat que el qui vulgui jugar MIL euros hauria de triar el 01049 per a apostar-hi tant fabulosa suma. Tanmateix, a tothom qui pensi que jugar a la loteria constitueix un mal VICI (06101) que va agafar quan feia la MILI (10491), li recomanaria que, ara que és CIVIL (10449), en compri al menys un dècim. És un costum força CÍVIC (10499) i gens VIL (00549). LI (00051) ho DIC (00599) jo, és clar, malgrat no ser ni DIVÍ (05016), ni de VIC (06100).
2. Números i/o lletres (Antoni)
Hipotesis: El número del sorteig es aleatori, per tant necesites sort. Tria un nom aleatori de 5 lletres que et porti sort. Asigna un número a cada lletra del nom.
Exemple: Silvia, te sis lletres, perque vull saber la serie també. Per tant necessito 6 números. La "S" de s_i_s, la "i" de tres (tercera vocal), la "l" de u, la v, de cinc, la "i" de tres, i la "a" de qu_A_tre. Nota la "i" podria ser de c_i_nc, pero en aquest cas es tres, perque necesites el cinc per la "v" (i considerem números romans la "v" i la "l", els romans eren grans jugadors). Avui 29/11/2005 el número afortunat seria el 63153 serie 4ª. Es tracta que toqui, es recomana jugar sempre al mateix número.
Si necesites xifres de dos lletres, per exemple per jugar a la 6/49, proba amb noms compostos. Aquesta nit veurem si funciona o si continuem necesitant sort. Post data: Si funciona, vull comissió.
3. El vols? (Marta)
Molt bé, jo mai he fet res per trobar un número de loteria. Sempre han vingut a mi (feina, coral, teatre, esbart...) i més aviat n'he hagut de vendre gràcies a l'associacionisme. Però aquest any, a la feina, me n'ha caigut un de molt especial: el 57087. He fet el que dèieu: escrit amb números de pal i girat. Quan ho he llegit, m'he trobat amb una agradable sorpresa (ho reconec, cal una mica d'imaginació). Però, deixeu-me que us ho digui, AQUEST ANY SÍ!!!
4. Adul(o)teria (Teresa)
No hi havia a l'hotel dos amants com nosaltres :-). Era un dia 18 d'octubre, i ens va tocar per atzar l'habitació 342. Feia poc que havia rellegit 'Lolita' de Nabokov, on justament l'habitació del primer motel on Humbert du la Lolita és la 342. L'adulteri, de per si sempre una mica "literari", amb un escreix divertit (encara que fa anys que havia superat l'edat lolitaire). Aquell any vam buscar el 18342, que òbviament no ens va tocar (càstig diví). Ara que m'hi heu fet pensar, potser que el tornem a buscar; aviam si a Sort...
5. Les boles porten la sort (53709-bOLES) (dolça cebrian ester)
Doncs partint d'aquí jo aposto per elles.Amb la calculadora al revés es converteixen en el 53709.Al cap i a la fi són elles les protagonistes.
6. El 22 de desembre, cash, cash, cash! (Àlex)
Jo vaig nèixer el 22 de desembre, el dia de la loteria. La meva mare ja s'ha fet a la idea que no li tocarà mai la grossa..... que no li tornarà a tocar, vull dir :-)
El meu sistema consisteix, doncs, a buscar números que sumin 22, o que acabin en 22. De vegades, també he comprat números que sumin o acabin en l'edat que compleixo el dia del sorteig. Aquest any compliré...... bé, no donaré més pistes, no sigui que aquest any, per primera vegada, el sistema em funcioni i hagi de repartir el premi entre massa gent!!!!
7. Que les 5 cifres sumin 33 (Jordi Mas)
Si tinc temps d'anar sumant tinc per costum d'agafar dècims que les 5 cifres sumin 33. Perquè?. Donç la suma de la data del meu naixement és 33, i un cop em van dir que les persones que sumaven 2 números iguals "eren especials". La suma de 3+3 és 6 (número de la sort), per si de cas la terminació tambè en 6.
|
|