| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimecres, 17 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE Epifanies de la tecla 28/10/2005 00:00

El verbívor (inconstant) David Paradela ens proposa un fòrum d'errors de picatge. Diu "em passa sovint que per errors de picatge o pels misteris del corrector de Word, paraules d'allò més normals se'm transformen en d'altres que es revelen quasi com una epifania. He anat prenent nota de les que més se m'han repetit". Els seus cinc exemples (comentats per ell) són en castellà i ens permeten copsar perfectament què vol dir quan parla d'epifanies:
1) matrimonio es transforma en martirmonio (és o no una epifania?)
2) nueras en neuras
3) dificultades en deificultades (especial per a agnòstics)
4) televisivo en telelevisivo
5) historial laboral en historial alboral (que si més no és poètic)
Us passa? Sou picadors amb el dit tort? S'us entortolliguen les lletres com al David? El missatge guanyador rebrà un exemplar de Jocs de paraules i jocs de memòria de Joan Amades, per gentilesa d'Edicions El Mèdol i la llibreria virtual llibres.com.

1. Qui no carda a Olot... carda a Sitges (La Tecla indòmita)

En ocasió de la darrera visita de Josep-Lluís Carod-Rovira a Sitges, un conegut militant de la secció local d'ERC va enviar un missatge electrònic informatiu als militants, simpatitzants i coneguts que duia, com a títol, aquesta inesperada confessió: CARDO A SITGES

2. No ho he fet expressament! O sí? (Jordi Milà Sampera)

Amb motiu de les noces de plata dels pares de la meva dona els vaig enviar una postaleta electrònica.Hi havia un muntatge fotogràfic,i una dedicatòria que acabava així:...gràcies per ser els millors OGRES del món. Evidentment la culpa va ser del corrector. O no?

3. Un refrec refrescant?? (Sepsi)

L'altre dia, el meu marit i jo vam anar a una festa multitudinària. A l'entrada ens van donar un tiquet per les consumicions. El del meu marit valia per dos refrescs però el meu em donava dret a un refresc i a "un refrec". Al cap de poca estona ja havia consumit el refresc, però, quin compromís haver de "refregar-me" amb algú per poder esgotar el tiquet!!

4. Banc dels porquets (Daniel)

Temps era temps, treballí en un banc. Més d'un cop, vaig mecanoscriure Banco Español de CERDITO o Banco de CERDITO Balear (en lloc de Crédito).
Vaig ser renyat més d'un cop per no haver-ho esmenat a temps

5. Un cordial salido (Esteve)

A la feina he d'escriure innumerables correus electrònics al cap del dia. Un error que vaig fer fa no res a l'enviar un d'aquests correus, va ser a l'hora d'acomiadar-me, el missatge en lloc de "Un cordial saludo" va ser "Un cordial salido". Error que no va ser capturat pel corrector ortogràfic!

6. Xocolata pecaminosa (Kelitxi)

L'altre dia vaig enviar per correu electrònic la recepta d'un pastís. És tan i tan deliciós que els meus dits, sense consultar-me, van convertir els "pedacitos" de xocolata en "pecaditos". Aquests pecats, però, no et fan anar a l'infern sinó al setè cel.

7. Lífting a cop de tecla (Teresa)

A més de les transposicions, a mi, que teclejo ràpid, em passa que a vegades passo per alt alguna pulsació, cosa que em passa sovint en signar correus quan curiosament el meu nom perd sempre la mateixa lletra: la segona 'e'. Vosaltres no ho sé, però jo tinc una veritable epifania cada cop que veig que, segons els de l'esplendorosa RAE, continuo així: esplendorosa i fresca com una rosa per més que em passin els anys.

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.