| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimecres, 17 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE Prepublicitat 23/09/2005 00:00

L'anunci de les Festes de la Mercè protagonitzat per l'escandalós Neng i el seu subbuffer va ser molt efímer. Després de la seva retirada, l'Ajuntament de Barcelona ha promogut, en nom del civisme, un altre anunci que sembla una variant d'aquell famós Hisenda-som-tots, però posant la Mercè en el lloc d'Hisenda. La marca Mercè, doncs, ha partit peres amb els mercenaris i s'ha decantat pels mercedaris. Això ens ha fet pensar que algunes marques i productes ja porten la publicitat al nom. Segur que els creatius dels famosos cigars Cohibas han pensat alguna vegada jugar amb formes del verb "cohibir". Que Seat en anglès vulgui dir "seient" segur que els podria inspirar campanyes en el món anglòfil, abans no la comprin els xinesos. I què me'n dieu de la casa Ford entre nosaltres? Busquem marques que inspirin els seus eslògans El missatge guanyador rebrà un exemplar de Música encreuada de David Puertas per gentilesa de l'editorial Clivis i la llibreria virtual llibres.com.

1. Nestlé i Nescafé (MontseMu)

De petita, quan començàvem a aprendre francès a l'escola, em preocupava el missatge ocult que s'amaga rera les marques Nestlé i Nescafé pels francòfons. Si "n'est lait" (no és llet), i "n'est café" (no és cafè), aleshores què punyetes hi posen en els seus productes? I amb quina sang freda que ho admeten!

2. Va de "toldos" (Marisa Espín)

La família Tous, de Sants, tenen una empresa de tendals. Sempre m'ha fet gràcia l'eslògan que els defineix:
Toldos Tous...però resistents.

3. Motorhola!! (Josep Azemà)

-Motorhola, què hi ha en Siemens?
-No, Kia?
-Sóc Al ca tel seu mòbil

4. Font Vella en japonès (Jaume (Badalona))

La marca japonesa d'aparells elèctrics AIWA faria bé d'ampliar negoci cap al mercat de les aiwes envasades

5. "¡Aloca Coca-Cola!" (Xesco)

Fàcil (i amb un castellà poc correcte)palíndrom per anunciar aquesta coneguda i embafadosa beguda, que fa embogir els seus consumidors.

6. Coses de l'idioma (Armand)

Vaig i em compro un electrodomèstic d'última generació pensant-me que em farà la vida més fàcil i de cop me n'adono de que potser acabarà complicant-me-la. Segons deia la propaganda, "la seva pantalla tàctil digital et permet un control total de totes les seves funcions" però quan he llegit el nom que li han donat a aquesta tecnologia em temo el pitjor: resulta que l'han anomenada "SENSE CONTROL". Encara no he gosat endollar-lo...

7. Torre Agbar (Dídac)

Qui sap si el fet que Aigües de Barcelona hagi adoptat l'arabitzant acrònim "Agbar" és la causa que els ha mogut a construir-se una seu tan i tan "gran".

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.