|
ELS TOP 7 DE Volem l'Estatut? 16/09/2005 02:51
|
Aquest ha estat l'estiu de l'Estatut. En el moment de plantejar aquest Fòrum encara no sabem si arribaran o no a un acord. Tampoc no està clar què volen dir quan criden "Volem l'Estatut". Volem de voler o de volar? Voler--lo, és a dir, delir-se'n, o volar-lo, és a dir, dinamitar-lo? Com que respondre això és impossible, només us demanem com voldríeu que fos conegut aquest Estatut.
Hi ha un exemple històric: l'Estatut de Sau, tot i que en aquells temps encara no existia el pantà ni el grup del difunt Carles Sabater amb Pep Sala. Al Pregó de la Festa Major d'Horta, es va reivindicar l'Estatut de Can Fargas (una masia que s'alça al passeig de Maragall) perquè: "facilitarà el consens; d'entrada és un Mas (i això li agradarà a l'Artur i als seus cius), però està situat al passeig de Maragall (i això li agradarà al Pasqual, i no se sap si als seus també, però com a mínim al Pasqual sí). Segur que, un cop dins, els embarga allò que no sona, i això li agradarà al Pep Bargalló. Potser hauran d'anar dalt (i això li agradarà al Quim Nadal) perquè la cosa no els surti de Madre (amb la Manuela) i allà podran Saura (vull dir de seure) tots juntets per arribar a un acord sense témer els Piqués informatius, encara que l'acord els surti una mica Carod."
Voleu l'Estatut? On? Com en diríeu? El missatge guanyador rebrà un exemplar de Sense pèls a la llengua de Rudolf Ortega per gentilesa d'Editorial Empúries i la llibreria virtual llibres.com.
1. L'Estatut, tut, tut, tut, tut, tut... (Ignasi Fontvila)
hòstia, ara m'ha deixat penjat!
2. L'Estat Out (Agustina)
Així quedaria molt clar on molts volem que quedi l'Estat oficial.
3. L' És Tatuat (Pep Vinyals)
Això, ple de tatuatges, acolorit i descolorit, pintat i repintat, punxat per tot arreu, desdibuixat, amb arabescos o amb ombres xineses, ple de filigranes, aigualit, amb dibuixos xarons i frases de les que s'escriuen als cossos tatuats.... Això és el que tindrem quan s'acabi tot...si s'acaba!!!
4. l'Oestatut (El majordom imperial)
Tenint en compte d'on bufen els vents que li arrenquen les pàgines, els capítols, els articles, els drets i fins els blindatges, jo li diria OESTATUT i l'enterraria al Valle de los qu(e)haydós
5. L'Est (Jean Valjean)
Per la nostra situació geogràfica a la Península.
Perquè quan ens preguntin en plan conyeta "¿es esto?" poguem dir amb orgull afrancesat "oui, il l'Est"
6. L'Starlux (Tonix)
Cal disoldre'n una petita porció en una cassola plena d'aigua tebia
7. De Sau a Susqueda (Anna)
L'Estatut que de moment tenim actiu és conegut com l'estatut de Sau, perquè es van reunir en aquesta població per enllestir-lo (si no m'equivoco). Ja que s'està traspassant l'aigua de Sau a Susqueda, doncs jo proposo que en aquest "nou" Estatut li diguem l'Estatut de Susqueda.
|
|