| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimecres, 17 de desembre de 2025

ELS TOP 7 DE Patrocina Melody 27/05/2005 00:00

Aquesta setmana us proposem un fòrum musical molt subjectiu. Ens l'inspira un missatge del l'escriptor Lluís Llort. La seva proposta parteix de l'associació absolutament subjectiva que solem fer d'algunes melodies molt populars amb frases o conceptes que no hi tenen res a veure. Sovint comencen a taral·lejar-les sense recordar-ne la lletra (anglesa o no) real i acabem pronunciant frases en català. Els dos exemples que Llort ens envia són aquests: "Unes postres -Tarta Tatin-, pronunciades a la francesa (o no), són ben bé les primeres notes de la 5a Simfonia de Beethoven, oi? I el segon, amb el títol del quadre que Dalí va batejar com "(La) Panera de pa" podem arribar a una cançó molt famosa (potser la més famosa) dels Status Quo. Encara que no en sapigueu el títol segur que us la podeu posar a cantar... De fet, no dubto que molta gent sabrà quina és si repeteix panera-de-pa a ritme de rock'n'roll. El joc seria lligar frases preexistents amb músiques també existents. Que la lletra ens dugui a la música..." El missatge guanyador hauria de guanyar una ampolla de Melody, però com que resulta francament indigerible, hem decidit que rebrà a casa un exemplar de la novel·la verbívora d'Erik Orsenna La gramàtica és una dolça cançó, per gentilesa de l'editorial Empúries i la llibreria virtual llibres.com.

1. Massa gent al vàter! (Entorn Digital)

És el que passa després d'alguna cervesa de més, o d'aquella cançó tan famosa de POLICE, message in a bottle!!!

2. Submarins (la pícara molinera)

El submarí groc dels Beatles, el cantàvem així:
Ai Pepet si vas a l'hort, porta figues, porta figues, ai pepet si vas a l'hort, porta figues i un pebrot, el pebrot que sigui ben vermell, que sigui ben vermell...

3. Deixa'm l'orinal...now! (Eva)

Deixa'm l'orinal, uo uo, deixa'm l'orinal, aal... Deixa'm, deixa'm, deixa'm l'orinal...Perquè, perquè, perquè m'estic pi-xant, deixa'm l'orinal...
(s'ha de cantar amb la música de "You're in the army now", dels Status Quo)

4. Na Paca té pix (Cagamanecs)

Així hem cantat sempre en les nostes sortides nocturnes cerveseres la canço de QUEEN "I want to break free"

5. Més que cançó, cantarella (MontseMu)

Quan el meu pare era petit, i a l'escola els obligaven a anar a missa, i els feien repetir "ora pronobis" una vegada i una altra, n'hi havia un (eres tu, papa?) que ho canviava per "nena, no ploris". Com resistir-s'hi?, al cap d'una estona, eren tots els nens els que deien "nena, no ploris".

6. És mut en Perera (Armand)

La famosa cançó de la Sade... S'HA DE parar atenció per veure que realment diu això i no "Smooth Operator".

7. Estofat amb salsa (Mapi)

Quan jo era petiteta es va posar de moda un grup "heavy" que es deia Europe, que es caracteritzava sobretot pels cabells cardats dels seus components. Van tenir una cançó que va tenir molt d'èxit: "The final countdown" (El compte enrere final) però els meus amics i jo, com que no en sabíem gaire, d'anglès, cantàvem "Estofat amb salsaaaaa"

Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.