| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimarts, 17 de febrer de 2026

  L'indi vidu

Un dels artificis més populars de l'enigmística italiana és l'anomenat monoverbo. Es tracta de dissociar una sola paraula en dues o tres que ja són al seu interior i després definir-la amb una certa vocació xocant. Per exemple, dins de qualsevol individu descobrim astorats el perquè del seu individualisme: "INDIVIDU: membre del col·lectiu autòcton que acaba de perdre la seva companya sentimental". D'altres exemples de monoverb podrien ser "ENVERGADURA: longitud total que separa les mans dels pescadors quan obren els braços excitats per la magnitud del peix que afirmen haver pescat". Us demanem, doncs, monoverbs, tenint en compte que tot sovint la gràcia rau en la definició que sigueu capaços d'empescar-vos. El millor missatge rebrà un exemplar de l'esplèndid llibre d'aforismes físico-filosòfics Si la resposta és la natura, quina era la pregunta? de Jorge Wagensberg, en traducció catalana de Màrius Serra, per gentilesa de l'editorial Tusquets i de la llibreria virtual llibres.com.
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# CADIRA
Enfadat com un gos, pero assegut.
Ignasi Ripoll
26/09/2004 00:43



# CARLES FAGES
Poeta català gens ni mica amant de les jotes.
Ignasi Ripoll
26/09/2004 00:34



# PATRIÒTIC
Pa de tres orelles, molt nostrat.
Ignasi Ripoll
26/09/2004 00:26



# TREPANACIÓ
País de gent que, per tal d'escalar socialment, foraden el cap dels seus contrincants.
Ignasi Ripoll
26/09/2004 00:24



# MATALAS
Joc de cartes l'objectiu del qual consisteix en obtenir els asos dels contrincants i que s'ha de jugar sobre el llit.
Joana Bellpes
25/09/2004 20:35



# PER RUQUERIA
Establiment especialitzat en el tall de cabells i el pentinat amb l'obstinació pròpia d'un ruc.
Joana Bellpes
25/09/2004 20:33



# MALVERSAR
Poeta de mal versar, a qui és millor no sentir.
blanquet
25/09/2004 17:27



# CON SAGRAT
Biologia. Fructificació pròpia de les coníferes que algunes cultures han sacralitzat. És rodó, punxegut i limitat per un cercle des d’una prespectiva geomètrica. Actualment és sagrat dur-los quan hom es desplaça amb el seu vehicle per les vies públiques. En general, el CON SAGRAT ha proliferat moltíssim en el darrer any. En algunes zones de la xarxa viària catalana, especialment, per bé que sempre es porta un control.
Jofre
25/09/2004 16:21



# COM PRESA
Estat d’ànim d’una dona en el qual se sent neguitosa, espitosa i mostra alguns signes d’inquietud per alguna qüestió. Ex. “Avui Carla estàs com presa”. També es pot aplicar a un home, aleshores direm, per exemple, que avui ell se sent COM PRES. També manifesta el mateixos símptomes descrits anteriorment. La segona accepció no s’empra normalment tot i que s’estan fent seriosos esforços per l’aplicació d’una normalització paritària. No té res a veure amb la política sanitària, ni penitenciària, de cap govern.
Jofre
25/09/2004 16:20



# FER EDAT
Aniversari. Dia en què es compleixen anys d’algun fet; per exemple el dia del nostre naixement, o sigui que vam arribar a aquest món tan, tan...meravellós, naturalment. En moltes contrades es parla del dia del nostre fredat. Fins i tot hi ha expressions com: “avui celebrarem el teu fredat o el teu fre”. És aconsellable no fer ús d’aquests mots quan la persona considera un horror el fet de tenir al cabàs un any més.
JoFre
25/09/2004 16:17

« Anterior | Següents »
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.