| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | diumenge, 14 de desembre de 2025

  Anasagasti de plasti

La próxima retirada de la vida política del diputat del PNB Iñaki Anasagasti ens inspira un fòrum capil·lar. Anasagasti ha arribat a batejar una mena de pentinat d'alopècic que implica deixar-se créixer els cabells d'una banda perquè tapin la closca pelada. Segons com, si fa molt de vent els pèls se'n van cap a l'altra banda i tot plegat ens mostra un espectacle lamentable. Això seria un "pentinat a l'estil Anasagasti". ¿Quants noms propis podem associar a un pentinat, un vestit o un complement? Hi ha exemples històrics: com els monyos Gurugú (pel topònim d'una muntanya important en la guerra del Marroc) fins als mediàtics: bigotis a l'estil Iñigo (llarg i pelut, en forma de U invertida) o Dalí; calbs a l'estil Yul Brinner o Kojak (Telly Savalas)... També hi entrarien les teories etimològiques sobre peces de vestir com ara les rebeques o els cardigans. Aquesta setmana, el missatge més destacat rebrà a casa un exemplar del llibre recomanat: el poemari "Fibromiàlgia i tu" de Darrutri per gentilesa de l'autor i de la llibreria virtual llibres.com.
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# Anem vestint-lo
I uns pantalons amb pantis a sota, ( Pantalone, un personatge de la Commedia dell'Arte italiana, devot de Sant Pantaleone). I una jaqueta o jaqué pel damunt (Sant Jaume, Jacques, en francès,) i ja que hi estem posats amb unes bones xiruques, (diminutiu de Mercè en gallec).
Xeiè
28/10/2003 10:12



# Pels pèls
Ara que la primera dama passarà a millor vida, si és que és possible, m'agradaria recordar el que fa uns anys estava a l'ordre del dia: el monyo ferrussolià!
núria, la dels formatges
28/10/2003 09:44



# Vestint-nos de cap a peus
Als peus, unes manoletines (?) o unes katiuskes (?), amb uns piquis per mitjons (?). Uns bermudes (illes) de pantalons, un jersey (illa), i a sobre una sahariana (?). Al cap, una Pamela (de Dallas?) ben grossa.
Toni
28/10/2003 01:07



# LOLITES
Ara que el Colom ( no el del Marroc, sino el de Millenium)ha ressuscitat "apostrophant" el record de Nabòkov, m'ha vingut al cap que fa uns anys a les noietes adolescents amb aspecte més o menys provocatiu els deien "Lolites"
Estela
27/10/2003 23:54



# Més modernet...
Veig que tots us remunteu als anys de la picor (picor de cap..?) Què me'n dieu dels cabells de GOKU que tenen molts nois quan es lleven (i alguns quan van pel carrer també, és allò que ara en diuen "efecto wake up", o sigui "efecte embullat d'aixecar-se de dormir"); i de les cues de l'ARARE?
Judit CP
27/10/2003 19:41



# Ensaïmada
Jo tinc un cosí que porta els cabells tipus Anasagasti. Ara bé, a la família li diem "el nen de l'ensaïmada".
Isabel
27/10/2003 18:17



# La Taverna d'En Mallol
Posats a dir, podem aventurar que Vidal Quadras és el Comte Dràcula, Fraga Iribarne el monstre de Frankenstein, Aznar mig Charlot mig Hitler, Pujol en Patufet Pau Pi, tos a la Taverna d'En Mallol, amb Maragall fent de taverner.
estràmpol isard
27/10/2003 15:02



# Rebeca i Franco
"Nena! Posa't una "Rebeca" que comença a fer fresca..." I tot gràcies a la protagonista de la pel·lícula homònima i la seva perenne xaqueteta de punt. Pitjor era, per les seves innegables connotacions feixistes, el pentinat d"arriba espanya" que lluïen les mes adeptes al règim.
cesc
26/10/2003 22:29



# Gilda i Dumbo
Una Gilda és sinònim de dona espectacular i provocativa. Aquest apel.latiu es va popularitzar arran de la cèlebre pel.lícula del mateix nom protagonitzada per l'actriu Rita Hayward.

Qui no coneix en Dumbo? El famós elefant de les orelles grosses que el feien volar i tot. I qui no coneix el Príncep de Gal.les, altrament anomenat com l'elefant creat per en Walt Disney ?
Vicenç
26/10/2003 12:27



# Xamberg o xamberga
El mariscal francès Charles de Schömberg (1601-1656) va donar nom a una casaca militar, Xamberg, en que el folre, voltant la roba, formava les solapes i les botes de les mànigues, una sola peça, vaja! Ell i els seus soldats la duien durant la guerra dels Segadors.
Xeiè
26/10/2003 10:22

« Anterior | Següents »
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.