| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dimecres, 18 de febrer de 2026

  TORNEM A LA FEINA

Per celebrar (sic) el retorn als dies feiners us proposem aquest fòrum professional que consisteix en activitats laborals presents en frases fetes. Al·lusions al fascinants móns de la sanitat ("fer lletra de metge"), l'ensenyament ("passar més gana que un mestre"), el tèxtil (el mític "calaix de sastre") o els cossos de seguretat ("idees de bomber"). Aporteu les vostres al·lusions professionals a aquest fòrum. La millor aportació de la setmana rebrà un llibre introbable i signat per l'autor: l'avui descatalogat "Manual d'enigmística" de Màrius Serra (Columna, 1991). Com sempre, per gentilesa de la llibreria virtual llibres.com .
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# Torero
Famosos per ganyar molts diners posant els dallonses en remull, han fet famosa la frase "tenir més calés que un torero" i similars.
Martí Sunyol
13/09/2002 17:10



# Treballs productius?
No sé si s'hi poden incloure en el fòrum els oficis (?) no productius. Si es pot, recordarem que "metge i confessor, com més vell millor".
Dídac
13/09/2002 17:09



# La feina feta, no té destorb
De retorn a la faena, doncs (hi ha pobles, més afortunats, que fins i tot hagueren de manllevar el mot faena per anar fent veure que fan). Ja deia aquella campanya pujoliana que la "La feina ben feta, no té fronteres". Més pragmàtic, el poble diu "feina feta, no té destorb"
Dídac
13/09/2002 17:06



# Carters que no truquen
Diuen que els carters truquen dues vegades, però la veritat és que els de correu comercial s'ho podrien estalviar.
Francesc Correa
13/09/2002 17:03



# Estar com una cabra
Frase com utilitzada quan una persona està força animada i fa alguna animalada. També hom pot arribar a sentir de manera més grollera estar com una "puta" cabra
Carme
13/09/2002 15:35



# gandúl
ser més gandúl que la xaqueta d'un guardia..........
Jordi Giral
13/09/2002 14:58



# Qui té el cul llogat, no seu quan vol
Ai, l’anar a treballar...! Els grans diuen que avui ja no es treballa de sol a sol com abans, i és clar que no, ara l’electricitat ja ha és a tot arreu i per això molts fem més hores que un pastor, però és clar, qui té el cul llogat no seu quan vol i és que van les lleis per on volen els reis; això em fa recordar que a casa sóc el rei perquè ningú em fa la llei: negoci propi doncs! Val més ser cap d'arengada que cua de lluç. Però com diuen a pagès “el llaurador sempre l'erra si aparta els ulls de la terra”, als negocis hi has d’estar a sobre i n’has de saber, el mercader a la plaça, i el menestral a casa, tu! I és que si el negoci no te’l creus et passa com al sabater que, diuen, és el més mal calçat. Sí que se’n pot aprendre de les coses, tot bon cavaller cau del cavall i no hi ha pagès que no faci un solc tort; l’important és posar-hi ganes, moltes ganes, hom sap que llaurar de burret i cavar de xiquet, collita de pet. I si no te’n surts, sempre pots canviar d’ofici, però és clar, 12 oficis 13 misèries o com també es diu “home de molts oficis, mestre de res”. N’hi ha un d’ofici que sembla força senzill, com a mínim n’hi ha molts que s’hi dediquen: el de polític. Són necessaris, però ja ho diuen “a falta de bons, mon pare és alcalde”. A vegades sembla que als parlaments i ajuntaments hi ha més metges que malalts!. Potser és pel sou, que va assegurat i ja se sap que músic pagat no fa bon so. I no paren de queixar-se que la seva responsabilitat és molta. Ja ho crec que sí, d’això es tracta, oi? Qui siga confrare, que prenga candela!
Judit C.
13/09/2002 13:41



# sant tornem-hi
Posem fil a l'agulla, amb uns dites de caire internacional, pencant com un negre i fent una feina de xinos. Bé, arxivem la qüestió.
Núria Canyelles
13/09/2002 13:21



# Tornar a la feina?
N'hi ha que ja fa dies que hi hem tornat! Per als que hi torneu ara:
Mala peça té el teler!
Isabel Bargalló
13/09/2002 11:20



# La TOP dels carreters
Valen també les al·lusions als oficis en vies d'extinció?
De carreters, potser en queden pocs per algun indret remot, ves a saber!, però sí que pel bon grapat d'expressions que ens han deixat amb el nom del seu ofici, els podrem conservar: "Suar com un carreter" -si en són, de pencaires!"Renegar com un carreter", que per extensió també es diu "Renegar com un camioner".
També, n'hi ha que serveixen per dir allò d'encomanar-se amb qui t'ajuntes: "Ase tonto, carreter boig".
Però, la TOP dels carreters és: "Fumar com un carreter", oi?
Queti
13/09/2002 09:46

« Anterior | Següents »
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.