| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dijous, 19 de febrer de 2026

  Farmaciola de guàrdi(ol)a

Aquesta 7mana el dolorós afer Guardiola ens inspira la proposta verbívora. Perquè som verbívors, però oberts a tota mena de dietes i tractaments, encara que portin nandrolona. Us demanem els noms dels vostres medicaments preferits. Fa unes 7manes l'il·lustre capde7manaire Nar6 Parés, científic eminent i professor d'informàtica, ens feia arribar un curiós diàleg entre un farmacèutic anglès que retrobava a un farmacèutic català. El diàleg anava així: (F. Anglès) —Gelo, Ca-til! (F. Català) —Nur-o-fen, gràcies. Segur que al Nar6 se li va acudir després d'alguna nit vetllant criatures, però ens obre un món de possibilitats. ¿Qui tria els noms dels medicaments? ¿Hi ha algun esperit malèfic rere les marques del Vademècum? ¿Per què tots els xarops i remeis per a la tos tenen nom fastigós: Mucosán, Fluimucil...?¿I què me'n dieu de les cremes per a les morenes del tipus Hemorrane? ¿Per quins sets sous creieu que el Prozac surt a tants títols de llibre? ¿Per què no el Bisolvón? Busquem medicaments amb nom que recordi altres coses, ja sigui una marca de flams (com l'antipirètic "Dalsy") o un succedani de Bony (com el psicòtrop "Tegretol"). Pengeu les vostres aportacions a la farmaciola de guàrdia en aquest fòrum.
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# Espírito de vino...
El meu avi Frimari, que va exilar-se a Mèxic amb la seva família al '39, sempre explicava que ells de l'alcohol abans en deien esperit de vi i que un dia la meva àvia Hortènsia va anar a comprar-ne a una farmàcia de Ciutat Mèxic i va demanar:

"que me podria dart una botella de espíritu de vino?"

Evidentment el de la farmàcia es va quedar de pedra.
Nar6
30/11/2001 13:50



# Medicina galènica
Que la medicina té arrels antigues ho podem comprovar amb la pruïja de posar noms llatins i grecs als medicaments. Heu anomenat el "Vade-mecum". Hi afegeixo el "Pax tibi". No parlem ja dels "rino-", "amigdal-", "hepato-", etc.
Pel que fa al Prozac, em recorda "Oh Prozac, catric-catrac, / rerialles en escac..."
JP Sobrepere
30/11/2001 13:44



# Per al constipat
Un remei una mica antic, el Vicks Vaporub, va penetrar profundament en la imaginació popular. Vegeu-ho: "Bisbe poruc" i "Bisbe farruc". Ho sentireu dir a persones si fa no fa 'grans'.
Sòrboles
30/11/2001 13:34



# Prozac
Jo no en prenc, però de tant veure el Prozac pertot (fins i tot enfrontat a Plató en la coberta d'un llibre) fa temps que em pregunto qui cony deu ser el tal Zac perquè els calgui donar-li tant de suport.
Elena Costa
30/11/2001 13:09



# Aspirina
A mi el nom internacional de l'aspirina sempre m'ha semblat una invitació encoberta al consum de cocaïna: "ASPIRIN"
Paco
30/11/2001 10:18

« Anterior
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.