| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | diumenge, 15 de febrer de 2026

  Funes, Messidor, Homer

El primer fòrum d’abril va de duplicitats. L’altre dia algú parlava d’un mes del calendari revolucionari francès (Messidor) i no va poder evitar l’al·lusió a Lionel Messi. És lògic, perquè Messi, l’home del moment, és l’actual Pilota d’Or i va camí de ser Bota d’Or. 

Però després va sortir un altre nom: Funes. I la parròquia es va dividir entre els que l’associaven al còmic francès Louis de Funes (veritable Fernando Esteso del país gal) i els que associaven aquest nom al fabulós conte de Jorge Luis Borges “Funes el memorioso”. I aquí va néixer aquest fòrum.

Busquem noms que puguin ser llegits des de dos referents culturals, com aquell taxista de Barcelona que creia que el carrer Homer estava dedicat a Homer Simpson. El missatge més destacat rebrà un exemplar del llibre Això del català (podem fer-ho més fàcil?) d’Albert Pla Nualart (no el cantant sinó el lingüista, que per això signa Nualart) per gentilesa de Columna. 


----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# Michael Jackson
Per als entesos en begudes espiritoses, tan consumidors com administradors, Michael Jackson, conegut també per "the hunter beer", (el caçador de cervesa), és un dels més grans periodistes d'investigació sobre el tema. "Guia internacional del bar" i "El llibre de la cervesa" son les seves dues grans obres. Reculls, ambdues, de les notes preses en els seus viatges, visites, arreu del món. En una, enumera, descriu i relata tot el que cal saber del món dels còctels i el seus ingredients, des de Itàlia fins a Curasao, des de Noruega fins a Arenys de mar. En l'altre, es delecta transferint amb les paraules, els gustos variats de la beguda sagrada dels druides celtes, dels faraons egipcis i dels pagans sumeris. Cereals, aigües, bacteris, llúpuls, fruites i focs son els seus puntals per anar descobrint petits racons on es produeix, a petita o a gran escala, cervesa.

L'altre Michael Jackson és conegut com: "el rei del Pop"

Xeiè
10/04/2010 01:18



# Lévi-Strauss
Segurament, si parlem de Lévi-Strauss, hi ha qui pensarà en uns bons texans, però d'altres tindran al cap la figura de l'antropòleg belga mort el passat any, Claude Lévi-Strauss.
Ramon
09/04/2010 18:09



# Ulisses
Quedava molt bé dir que t'agradava l'Ulisses (podien pensar que era el de Joyce), quan no feies altra cosa que llegir La familia Ulises, de Benejam al TBO.
jms
09/04/2010 17:06



# Que romàntic
Cada vegada que parlo als meus alumnes de literatura sobre el moviment del Romanticisme he d'especificar que quan parlo de textos "romàntics" no em refereixo a textos amorosos, de noi coneix a noia, etc., sinó a textos escrits pels autors del segle XIX, textos romàntics que no solen ser, precisament, molt romàntics...
Teri
09/04/2010 11:55



# Qui és el Mas del Polònia?
Si preguntem algú pel darrer gag del Mas al Polònia ... a qui ens referim, al Mas parodiat (Artur) o al Mas parodiador (Sergi).
hitnas
09/04/2010 09:19



# Els tres Bonos
Encara que hi ha una certa superposició, quan en la premsa ibèrica llegim Bono tenim tres grans opcions. La primera, menys rellevant, fa referència al Sonny Bono de Sonny & Cher, traspassat fa uns anys en un malaurat accident de muntanya. També musical és la referència al Bono (aquest sí, monònim) de U2. No pas menys bonhomiosa en les formes, però certament menys musical, és la del tercer Bono mediàtic: José Bono. L'històric president manxec, ara president del Congrés espanyol, va de solista (i per tant també sol ser mononímic) i és un dels representants més genuïns del socialfalangisme catolicista.
Dídac
09/04/2010 09:08

« Anterior
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.