| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dilluns, 16 de febrer de 2026

  A.N.A.G.R.A.M.E.S.

El blogger verbívor Lluís Martí Aguilera (us recomanem el seu blog: http://intratable.blogspot.com/) ens proposa un fòrum que barregi acrònims i anagrames. Observa que SGAE (Societat General d'Autors d'Espanya) és anagrama dels centres auditius GAES i també del Grupo Abierto de Estudios Sexológicos, d'idèntica sigla. L'anagramàtica acronímica té una llarga i sorprenent tradició. Parelles com les dels difunts partits comunistes PSUC català i PCUS soviètic comparteixen sector. Més xocant és el maridatge entre el TNC (Teatre Nacional de Catalunya) i la CNT (Confederación Nacional del Trabajo). Segurament serà molt difícil trobar-ne algun d'UNICEF (que, segons les males llengües, vol dir "Una Nació Independent Catalana És Factible"), però us demanem parelles o trios d'acrònims que comparteixin lletres en ordre diferent, és a dir A.N.A.G.R.A.M.E.S o anagracrònims. Busquem acrònims reunits per l'anagramàtica. El missatge més destacat rebrà un exemplar de la novel·la El paradís a l'hivern, de Miquel L. Fletcher, per gentilesa d'Altaïr i la llibreria virtual llibres.cat.
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# Mori el mal govern!
Ha estat el crit d'un ampli sector de la societat mexicana durant tots aquests anys. Les sigles P.R.I. (Partit Revolucionari Institucional) ha representat la mort en vida per a molts/es conciutadans/es R.I.P. (Requiescat In Pace)
Ignasi (BCN)
13/10/2006 08:37



# S E C M
Al barri del Clot, hi havia una entitat anomenada Centre Moral (abans del 1939 Orfeó Martinenc) En aquest
Centre s'hi va crear una Secció Excursionista, el seu anagrama va ser i aixó ho deia als escuts:
S E C M Igual que l'anagrama de la Sociedad Española de Carburos Metálicos.
Apa ja sé que amb aquesta bírria no guanyaré res però m'ha fet gràcia contar-us-ho; jo en vaig ser soci.

Jordi
13/10/2006 00:54



# Més
No compleix ben bé els requisits, però allà va :
S.A.R.F.A. (Societat Anònima Ribot, Font i Artigas),companyia gironina de transports amb autocar i F.A.R.S.A. (novel·la ben coneguda pel col·lectiu vervíbor).
Bona nit!

jms
13/10/2006 00:22



# L'estreno
M.P.S. (Mutualitat de Previsió Social), del sector assegurador,i P.M.S. (Punt Mort Superior), del sector mecànic.
jms
13/10/2006 00:17

« Anterior
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.