| Què és VilaWeb? - Publicitat - Correu - Versió text - Mapa web - English |
| Notícies | Xats - Fòrums - Enquestes | Top7 - Tots els fòrums | dilluns, 16 de febrer de 2026

  De carrer

A la seva novel·la Nocturn de primavera Josep Pla retrata la vida d'una vila. Hi podem llegir: "Els mercats setmanals es fan, a Vilaplana, a la plaça de l'Esglèsia i al carrer de les Gallines, nom antic i popular d'un carrer que la gent del país sempre ha anomenat i anomenarà d'aquesta manera, tot i haver estat retolat successivament aquests últims anys amb els noms d'Emili Castelar, Galán i Garcia Hernández, Francesc Macià, Ascaso i Durruti i General Mola. Malgrat aquesta variada diversitat, no podem sortir del carrer de les Gallines". Busquem carrers dels Països Catalans que hagin canviat de nom més d'una vegada. El missatge més destacat rebrà un exemplar de Sidokus (el sudoku musical) de David i Bernat Puertas per gentilesa de l'editorial Clivis i la llibreria virtual llibres.com.
----------
+ Veure tots els fòrums

+ Comparteix al Facebook o Twitter




Aportacions al fòrum:

# Republicans i separatistes
Ha Barcelona, van agafar un Infanta (Av. Infanta Carlota) i la varen substituir per un President de la Generalitat (Av. Josep Tarradelles i Joan).
Ha Girona hi ha una plaça desapareguda. Molt poca gent sap on és la Plaça d'Espanya. No hi ha cap rètol i la major part de la gent l'anomena Plaça de la Renfe.
Foster
21/03/2006 05:44



# mateix carrer, diversos noms
A Gràcia (BCN) tenim diversos carrers que van cambiant de nom a diferents trams. Un exemple n’és el carrer que, pujant per Gran de Gràcia, queda abans de la Pl. Lesseps. El primer tram es diu Nil Fabra, continua com a St. Salvador, després passa a dir-se Masdexexart i acaba amb el nom de Balcells.
El primer tram abans s’havia dit Tibidabo, posteriorment se li va canviar el nom per Laureà Figuerola, després el batejaren com a Nilo Fabra, essent ara Nil Fabra. Desconec si als altres trams del carrer se’ls hi varen canviar algun cop el nom, si fos així, Déu n'hi do la quantitat de possibles combinacions!

Miquel Perramon
19/03/2006 23:05



# l'unica artista palindrome:
soc antic company del Marius a els Salesians.un petò,nen.
l'artista es:
SARA BARAS
eladi erill
18/03/2006 19:59



# Malgrat la distància
Malgrat anomenar-se carrer Llibertat, ser rebatejat "31 de Enero" durant aquells anys i tornat a batejar Llibertat retornada l'ídem, a Malgrat seguim parlant del carrer de les ànimes tot i que, gràcies al creixement del poble, ja fa un munt d'anys que aquest ja no és el carrer més proper al cementiri.
Lala
17/03/2006 20:39



# Noms oficials i populars
Les aportacions de Marosa m'han fet recordar que hi han llocs (com ara Maó) on conviuen el nom oficial a les plaques i els populars a la parla. Era divertit quan demanaves per a que t'orientessin per anar a algun lloc però ara no recordo cap cas concret de noms. Però si que recordo que a St. Carles de la Ràpita els noms populars i oficials conviuen a les plaques (Com ara Plaça d'Espanya / Plaça del Coc). I ara em ve al cap, tot i que no hi tingui gaire a veure, el cas d'Olot. On a les plaques no posa "carrer tal" o "plaça qual" sinó "C. Tal" "P. Qual". No en sé el motiu. Potser no es posaven d'acord en posar-lo en català o castellà?
Jaume (Badalona)
17/03/2006 10:37



# Més carrers de Badalona
C.Sant Anastasi/C.del Pinzell
C.Francesc Layret/Carretera Real
C.Fluvià/C.dels Morts
Av. Martí Pujol/Riera d'en Folc
C.Sant Ignasi de Loiola/Riera d'en Jornet
Marosa
17/03/2006 08:39



# Carrers de Badalona
Carrers del centre de Badalona:
Nom oficial / nom popular
C. Cortijo / Carrer del Pou
C. Ribas i Perdigó / Carrer de la Granota
C. Canonge Baranera / Carrer d'en Cueta
C. Fra Basili de Sant Josep / Carrer de les Ànimes
C. Santa Maria / Carrer del Budell
C. Francesc Layret / Carretera de Baix
Via Augusta / Carretera de Dalt
Via Augusta / Carretera del Bunyol
C. Anselm Clavé / Carretera del Bunyol
Av. President Companys / Carretera Nova

L'Astruc
17/03/2006 08:22



# ai l'amor i el cos!
Romà,soc tot cos, amor.
Romà Bonilla
17/03/2006 08:02



# Cada Govern, un nóm diferent pel mateix carrer - Total = 7 nóms diferents
La nostra Diagonal de Barcelona, va ser denominada, GENERALÍSIMO FRANCO, el 7/3/1939, - CATORCE DE ABRIL, el 16/4/1931, - ALFONSO XIII, el 13/1/1925, ARGÜELLES (Un tram), el 29/3/1922, - NACIONALITAT CATALANA, (l'altre tram), el 29/3/1922, Novament: ARGÜELLES, el 10/11/1874, i GRAN VIA DIAGONAL, el 1865, en total 7 nóms.
Jordi Mas
17/03/2006 07:36

« Anterior
Una producció de Partal, Maresma & Associats. 1995 (La Infopista) - 2000.
Secció mantinguda per Màrius Serra
Posa VilaWeb a la teva pàgina.