| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 28 de juny de 2022


dijous, 15 de desembre de 2005
>

Codorniu ha invertit 6 milions addicionals per promocionar-se arran del boicot i d'un ambient «enrarit»

Les vendes del passat exercici van baixar un 4,27% a l'Estat espanyol

EVA POMARES. Sant Sadurní d'Anoia
Les vendes estatals de vins i caves de Codorniu van caure, de juny del 2004 al juny del 2005, un 4,27%, empeses pel descens general del consum alcohòlic en la restauració i pel boicot del Nadal passat al cava català. El nou director general, Xavier Pagès, va reconèixer ahir que Codorniu ha invertit 6 milions d'euros en un «esforç addiccional en accions comercials per enfortir les marques». L'objectiu és fer front a un ambient «enrarit», que ha condicionat a la baixa el seu benefici.


+ El rètol d'Alcampo a Mallorca ja ha estat retirat.
El mercat estatal representa el 70% del negoci de Codorniu i les vendes en aquest mercat, coincidint amb el boicot als productes catalans iniciat a l'Estat espanyol el Nadal passat, han evolucionat a la baixa. «Evidentment, el boicot ha influït en la caiguda de les vendes», va afirmar Pagès, sense entrar en xifres detallades. Els 6 milions destinats a promocions addicionals per contrarestar-lo han suposat retallar el benefici net, situat en els 3,76 milions. En l'exercici anterior havia estat de 12,33 milions, però 5 milions corresponien a la venda d'un immoble de Bodegas Bilbaínas. Malgrat reconèixer que ha estat «un any difícil en general per al cava» i que les perspectives per a aquest Nadal són «similars», Pagès va afirmar: «Fa 140 anys que fem aquest producte, que volem que arribi a tots els consumidors. Hem de continuar treballant per col·locar els nostres productes.» Pugen les vendes exteriors Aquestes dificultats dels caves elaborats a Catalunya contrasten amb l'èxit de l'escumós Royal Carlton, que Codorniu elabora al seu celler de la Rioja i que «ha esgotat les existències». Codorniu continua amb la seva aposta pel mercat internacional, i ha incrementat la facturació en un 17,2%. La marca Codorniu ha pujat un 40% les vendes, i ha crescut en quasi tots els mercats internacionals, sobretot a Anglaterra, Alemanya i els països nòrdics. L'altra aposta de Codorniu és potenciar les gammes altes (per sobre de 7 euros). De fet, aquest és un segment que ha pujat en vendes un 2% i que ja representa el 40% del total a l'Estat espanyol. En global, Codorniu va assolir una facturació de 208,4 milions (+1,22%), amb un major creixement del vi (6%) que del cava (1,4%).

 NOTÍCIES RELACIONADES

>El boicot a les lleixes d'Alcampo

>Codorniu incrementa la inversió en publicitat per contrarestar el boicot

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.