| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 28 de juny de 2022


dissabte, 26 de novembre de 2005
>

El govern espanyol adjudica a La Sexta la quarta cadena privada estatal analògica

El nou canal, en què participen les catalanes Mediapro i El Terrat, tindrà la seu principal a Barcelona

LURDES ARTIGAS.
El Consell de Ministres va adjudicar ahir al consorci La Sexta el concurs convocat el 29 de juliol per la quarta llicència de televisió privada analògica en obert d'àmbit estatal. El consorci, liderat per les productores Grupo Árbol i la catalana Mediapro -que estan a punt de fusionar-se-, a més de la mexicana Televisa, també té d'accionista El Terrat i tindrà la seu principal a l'àrea de Barcelona. El nou canal haurà de començar a emetre d'aquí a mig any, amb una cobertura mínima del 20%, i a la llarga arribarà només al 70% de la població de tot l'Estat. Al concurs també s'havia presentat Kiss Media, de Blas Herrero.


+ Fernández de la Vega i Montilla, després del Consell de Ministres. Foto: EFE.
«La Sexta serà el primer canal d'àmbit estatal amb seu a Catalunya», destacava ahir el president de Mediapro, Jaume Roures, que va assenyalar que el fet que la seu principal de la cadena sigui a l'àrea metropolitana de Barcelona (segurament a les instal·lacions de Mediapro a Esplugues de Llobregat) és «un salt endavant de Catalunya en el sector audiovisual i un canvi en el panorama espanyol». Tanmateix, Roures no va descartar que la redacció d'informatius o el departament comercial puguin tenir la seu a Madrid. De fet, quan van presentar fa uns mesos el projecte van parlar de «bicapitalitat». El ministre d'Indústria, José Montilla, va subratllar ahir en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres que els integrants de La Sexta -Grupo Árbol-Globomedia, Mediapro, Drive, El Terrat i Bainet TV- «tenen una àmplia experiència de gestió en la indústria audiovisual i en mitjans de comunicació». Montilla va explicar que la societat s'ha compromès a invertir 492 milions d'euros en quatre anys, «que aporten íntegrament els socis», i que ha presentat un «model de televisió complementari a l'actual, amb continguts de qualitat que recullin la pluralitat». Segons els plans de negoci del grup, La Sexta preveu aconseguir l'equilibri pressupostari a partir del cinquè any d'activitat, amb una audiència estimada d'un 7% de quota de pantalla. Cobertura del 70% El pla tècnic de la TDT limita la cobertura de la nova cadena al 70% de la població. Montilla va detallar que el dia que comencin les seves emissions -té mig any de termini per fer-ho- haurà d'arribar almenys al 20% de la població espanyola i d'aquí a un any haurà d'haver-la ampliat al 40%. La Sexta ha rebut també dos canals digitals, que hauran de llançar-se també d'aquí a mig any com a màxim amb un 20% de cobertura mínima i que hauran de cobrir el 50% de la població el 2010. Pel que fa a les preguntes dels periodistes sobre la suposada «proximitat ideològica» de la nova cadena al govern estatal, Montilla va subratllar que no han «posat cap trava» al fet que es presentessin sol·licituds al concurs i que de les dues propostes presentades «s'ha optat per la més solvent, i això és inqüestionable».

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.