| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 24 de setembre de 2018


diumenge, 15 de febrer de 2009
>

Dependents del Parc Central registren una davallada de les vendes de fins a un 50%

La imposició de pagar el pàrquing fa augurar un futur negre al centre comercial

JOSEP MEDINA. Tarragona
El Parc Central, dues setmanes després d'haver imposat el pagament al pàrquing, reflectia ahir les primeres conseqüències, augurades ja per molts abans que succeïssin. Dependents i comercials de les botigues del centre manifestaven ahir que han arribat a davallar les vendes fins a un 50% en alguns establiments. Alguns atribueixen el fet a la crisi, d'altres, a una desinformació per part de la gerència del parc; però tots auguraven el pitjor futur per al centre comercial.


+ L'interior d'una botiga del Parc Central sense cap client comprant-hi, ahir al vespre. Foto: J.M.

Tot i que ahir, dissabte, el Parc Central mostrava la seva cara més consumista, amb una afluència de gent força concorreguda, això no era el reflex del que realment succeeix els dies feiners en aquest centre comercial. Ahir, molts dependents i comercials de les botigues de la primera planta i la planta baixa manifestaven que aquestes dues últimes setmanes, amb la imposició de pagament als dos pàrquings del centre, les vendes han arribat a davallar fins a un 50% en alguns establiments. Tot i que a aquest fet s'hi ha d'afegir la crisi del sector i que el mes de febrer ja és un més dolent per al centre comercial, aquests venedors manifestaven el rebuig a aquesta imposició i pronosticaven, la majoria, un futur molt negre per al Parc Central.

«Entre setmana la clientela ha disminuït prop d'un 40%. Ara per ara, veig el pitjor futur per al Parc Central. Si la cosa continua així, quan estigui acabat El Corte Inglés no vull saber què passarà», explicava la dependenta del Café Jamaica Cristina Velasco. No obstant això, una dependenta del DNI39, Ana Ortiz, explicava que la problemàtica rau en una «desinformació des de la gerència del centre comercial cap als clients, que no saben realment que només Eroski té el dret d'oferir la segona hora de gratuïtat a l'aparcament». A més, aquesta dependenta va voler fer una reclamació a la gerència, i explicava que s'hauria d'agafar com a exemple el centre comercial El Pallol de Reus, que ofereix dues hores gratuïtes per a tots els clients i que, a més, «la resta del preu en les següents hores és molt més assequible per a tothom».

Tant l'aparcament de dalt com el de baix, ahir estaven força plens, però les cues que s'acumulaven als parquímetres van ser presents durant tot el dia. En una altra botiga, concretament la Levi's Store, un dels dependents, Gonzalo Castillo, va analitzar les vendes d'aquest dissabte i les mateixes de l'any passat, i va demostrar una davallada del 30%. Castillo va explicar que els més perjudicats amb aquesta mesura presa des de la gerència són els treballadors, ja que, com el seu, molts dels sous al Parc Central s'incrementen gràcies a les comissions de les vendes. «En aquest lloc concret on treballo, la roba és més cara que la d'altres botigues. Si a més s'ha de pagar l'aparcament, trobo normal que la gent no s'hi apropi, o que prefereixi marxar a un altre lloc», explicava aquest dependent. D'altra banda, a la fleca Pa i Pastes, el propietari, Joan Chavarría, va expressar el seu descontentament amb aquesta mesura: «La gerència diu que, de moment, les coses continuaran així. Jo continuo perdent clients, però pagant els mateixos impostos».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Les vendes al Parc Central de Tarragona baixen fins a la meitat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.