| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 17 d'octubre de 2019


dijous, 12 de febrer de 2009
>

Entre les Bahames i Cadaqués

El patronat ha fet publicitat de la Costa Brava amb una foto d'una platja tropical

MÒNICA CABRUJA. Girona
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha promocionat per mitjà d'anuncis la Costa Brava amb una imatge d'una platja tropical de les Bahames, que prové de l'arxiu d'una agència internacional. Els responsables del patronat van lamentar ahir «l'equívoc» que ha provocat aquest fet i afirmen que es tracta d'un cas «únic i excepcional» amb el qual es buscava «exclusivament el simbolisme de la petjada sobre la sorra». La foto que anuncia el Pirineu també és una imatge d'arxiu.


+ L'anunci que ha creat polèmica. Foto: EL PUNT

«On comença la Costa Brava i on comença el Pirineu de Girona?» Aquesta és la pregunta que es planteja en l'anunci. La resposta se simbolitza per mitjà de petjades sobre la sorra i la neu en dues imatges que, segons afirma el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, tenen com a objectiu únicament donar un missatge de continuïtat d'un territori que va del mar a la muntanya. La curiositat, però, és que no tenen gaire a veure amb el territori gironí. La que fa referència a la Costa Brava és una imatge de les Bahames i, segons van reconèixer ahir fonts del Patronat de Turisme, la que fa referència al Pirineu també és d'arxiu, tot i que no es va voler especificar de quin lloc concret es tracta.



UN ANUNCI «PUNTUAL»
El Patronat de Turisme va explicar ahir que el gràfic correspon a una inserció publicitària puntual, que s'ha portat a terme en algunes revistes i publicacions i que «no tindrà continuïtat». «Aquesta inserció publicitària, en la qual la importància rau en el concepte més que en el paisatge, es va dissenyar de forma puntual i única i no forma part de cap campanya publicitària», assegura.

La intenció del patronat de relacionar més la Costa Brava amb el Pirineu i oferir una imatge renovada del territori ja es va anunciar fa un temps, però es reconeix que aquests anuncis concrets no responen a l'objectiu que es tenia. El patronat assegura que «sempre ha presentat la Costa Brava en la seva realitat» i manté que, pel que fa al polèmic anunci, es tracta d'un cas «únic i excepcional».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'efecte del «Photoshop»

>El patronat diu que és només un «missatge»

>El Patronat de Turisme fa servir una foto d'una platja del Carib per promocionar la Costa Brava

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.