El president de la Denominació d'Origen Qualificada (DOQ) Priorat, Sal·lustià Álvarez, treu ferro a la situació arran de la «nova dimensió econòmica» i la conjuntura actual. «És molt difícil fer una previsió acurada del que passarà en els pròxims tres o sis mesos perquè la situació és molt complexa», afirma. El que té clar és que cal continuar treballant per evitar que la bola es vagi fent cada cop més gran i la imatge del Priorat es vegi afectada. En aquest sentit Josep Serra lamenta que en lloc d'utilitzar la imatge que fins ara han projectat alguns cellers com Mas Perinet hi hagi qui s'ha dedicat a posar en dubte la participació de personatges mediàtics en el sector vitivinícola de la comarca. «El camí l'hem de fer tots junts, fer pinya per tenir més força i deixar de banda les diferències i les crítiques, treballar i no dedicar-nos a espargir rumors malintencionats».
Álvarez explica que des de la DOQ s'està treballant en dues direccions: «D'una banda, es vol mantenir l'equilibri entre el sector productiu vinicultor i el sector elaborador viticultor i, de l'altra, atreure la participació d'institucions i entitats en projectes engrescadors.» Alguns estan en fase inicial i d'altres ja s'han materialitzat. Com a exemple posa el consorci País del Vi, creat recentment per les cinc DO de Tarragona (Tarragonès, Priorat, Montsant, Terra Alta i Conca de Barberà) i les cambres de comerç de Reus, Tortosa i Valls.
Hi ha qui creu que cal anar més enllà perquè la crisi és «estructural» i hi ha «molts cellers sobredimensionats». En aquest sentit, consideren que no n'hi ha prou amb promocionar el turisme enològic tot i els ingressos addicionals que aporta a algunes bodegues i que el necessari és «posar-se les piles i promocionar més i millor el nostre producte per guanyar mercats». Assenyalen que, tot i que hi ha prou mercat per vendre ampolles de més de seixanta euros, les marques que coneixen aquests consumidors són escasses.